חיבור בין ישן וחדש: הפרסומות של חג המולד עוברות לפיוז'ן

הפרסומות של תקופת חג המולד הנוכחית מצביעות על מגמה מעניינת בעולם הפרסום - מעבר מהתמקדות בחדש ובמודרני לפיוז'ן - שילוב בין העולם הישן והחדש

מאת: יובל גרופי. פורסם בתאריך: 18/12/2018, גיליון 1949

יש הרבה רגעים גדולים בעולם השיווק והפרסום בהם אירוע גדול או תקופה מיוחדת בשנה מובילים באופן קבוע לגל פרסומות שפשוט קשה להתעלם ממנו, כמו הסופרבול, AWARDS CLIO, החגים ובתקופה הנוכחית אנו עדים לגל הפרסום המסורתי לחג המולד.


השנה, ראינו שהפרסומות בחג המולד עברו לשיח של פיוז'ן, בו החברות מחברות בין מה שנראה כמו עולמות מקוטבים – עולם של פעם והעולם החדש, של מבוגרים וצעירים, של קידמה ושל פשטות ויוצרות מכל העולמות פיוז'ן, עולם משולב וחגיגי של חדש וישן וגשר משפחתי של נתינה, אכפתיות ואהבה. אספנו עבורכם מספר פרסומות הממחישות כיצד גם בעידן החדש, בו החברות מנסות לדבר לצרכן המודרני שחי בעולם דיגיטלי מתקדם ומחפש כל מה שחדש, עוברות לשלב בתוכו בתקופת החגים גם את תובנות הבסיס שנכונות לכל גיל.

 

פרסומת של דיזל. כשמבוגרים משתלבים בעולם הצעירים
פרסומת של דיזל. כשמבוגרים משתלבים בעולם הצעירים

אמזון

פרסומת שעושה פיוז'ן בין עולם ה-e-Commerce החדש לבין הריגוש הבסיסי מקבלת מתנה לחג - כל אחד ובכל גיל יכול להתרגש מקבלת חבילות לרגל החג. במיוחד כשהן יודעות לשיר...

 


JOHN LEWIS

כמיטב המסורת, עוד פרסומת מרגשת של רשת בתי הכלבו ג'ון לואיס, שהפעם עושה פיוז'ן בין ההווה והעבר, כדי להמחיש שמתנת חג נכונה משפיעה על החיים של כולם מכאן והלאה. גם של סר אחד בממלכה הגדולה.

 


Bouygues

חברת התקשורת הצרפתית Bouygues יצאה לרגל החג בפרסומת חדשה שהיא פיוז'ן בין עולם התקשורת המתקדם לבין העולם של הקשר האנושי בין אב ובנו, לאורך השנים, עם אמירה רגשית חזקה – חג הוא הזמן לתת יותר מטכנולוגיה.

 


BOOTS

פרסומת שעושה פיוז'ן בין התפקיד המסורתי של דאגה אימהית לבת לבין העידן המודרני של העצמה בו התפקיד עשוי גם להתהפך כשהבת דואגת לאמא והיא זו שמטעינה אותה בעוצמה ובביטחון. 

 


HEATHROW

פרסומת שמחברת בין בני משפחה רחוקים לרגל החג - סבא וסבתא שחיים בכפר נופש רגוע, מתקשרים בסקייפ למשפחה בבריטניה לרגל החג ומתמלאים בגעגוע גדול. התוצאה פיוז'ן בו דווקא הדור הישן הוא האקטיבי, הדינמי והטכנולוגי שמחליט לטוס בחזרה הביתה כדי לחגוג עם כל המשפחה.

 


דיזל

מהלך חכם של דיזל שלוקח את התובנה הפשוטה שמאחורי כל מתנה עומדת בעצם המחשבה עליה שהיא לפעמים יותר חשובה מהמתנה. וכמותג מרדני, דיזל הלכו עם התובנה עד הסוף וארזו את כל המוצרים, האתר והשפה שלהם סביב עולם של THOUGHTS.



כותב המאמר, יובל גרופי, הוא סמנכ"ל אסטרטגיה בגליקמן שמיר סמסונוב PUBLICIS

כתבות נוספות