לא מרוצים מהרווחים? שלמו לעובדים שלכם יותר

התכנית הגרנדיוזית של וולמארט להעלאת שכר העובדים הזוטרים השתלמה לרשת הקמעונאית מעל למצופה

פורסם בתאריך: 13/12/2016, גיליון 1852

בעקבות הביקורת הציבורית המתמשכת, החליטה בשנה שעברה רשת הקמעונות האמריקאית וולמארט לערוך מהפכה בתנאי ההעסקה של עובדיה. במסגרת התכנית החדשה עברו העובדים הזוטרים של הרשת תכנית אימונים והדרכות, שבסיומה זכו להעלאה בשכרם. 

וולמארט. משלמים יותר, מרוויחים יותר
וולמארט. משלמים יותר, מרוויחים יותר
מחיר הרפורמה לא זול - ועמד על פי הערכות על 2.7 מיליארד דולר. ברבעון השני השנה עלו הוצאות השכר של הרשת ב-200 מיליון דולר, שחולקו כבונוסים בין 900,000 העובדים על בסיס שעתי.
למרות העלות העצומה, מאמר שהתפרסם לאחרונה בעיתון ניו יורק טיימס מגלה כי מדובר באסטרטגיה משתלמת עבור וולמארט. מהמאמר, המתבסס על נתונים מטעם החברה, עולה כי הרשת רשמה שיפור ניכר בניקיון הסניפים, וכי כמות המוצרים שנמצאים בסטטוס של "אזל מהמלאי" ירד באופן משמעותי. עוד עלה כי נכון להיום 75% מסניפי הרשת עומדים ביעדים הפנימיים בנושא שירות לקוחות, לעומת 16% בלבד לפני מספר שנים.
מוולמארט נמסר כי תכנית העלאת השכר הקטינה באופן משמעותי את תחלופת העובדים בסניפי הרשת, וכי תנועת הלקוחות לסניפים נמצאת במגמת עלייה מתמשכת לאורך כל השנה - בדומה לנתוני המכירות, אשר מציגים מגמת עלייה ברצף של מספר רבעונים.

כתבות נוספות