קפה קפה: מכיכר מסריק לפריסה ארצית

קפה קפה היא רשת בתי הקפה הגדולה בישראל. לאחרונה, הרשת החלה במהלך שנועד לבצע מהפכה ושינוי תפיסתי במטבח ובחוויית הלקוח בענף בתי הקפה

פורסם בתאריך: 21/02/2017, גיליון 1862

רשת בתי הקפה Café Café הוקמה בשנת 2001 על ידי איש העסקים רונן נמני ובת זוגו מיקי טיל. הסניף הראשון של הרשת נפתח בכיכר מסריק בתל אביב, וכיום - 15 שנים מאוחר יותר - מונה הרשת יותר מ-157 סניפים ברחבי המדינה, המופעלים באמצעות זכיינים.
 
קפה-קפה, בניהולו של מנכ“ל הקבוצה נעם צימרמן, היא קבוצת בתי הקפה והמסעדות הגדולה ביותר בישראל; ככזו, הקבוצה שמה לעצמה למטרה להוביל את ענף בתי הקפה והמסעדות ולהיות הבחירה המועדפת לבילוי מסוג זה, תוך שמירה על סטנדרטים של מצוינות באיכות המזון ובשירות.

בשנים האחרונות חיזקה הרשת את אסטרטגיית המותג ואת השפה התקשורתית שלה, כבית הקפה המשלב חוויה קולינרית לצד יחס אישי ושירות ממוקד לקוח. אסטרטגיית הרשת מחזקת את מעמדה כמקום שהוא מעבר לפתרון פונקציונאלי לשתייה ולאוכל - אלא גם מקור לבילוי ולהנאה. רשת קפה-קפה היא חלק מקבוצת קפה-קפה, הכוללת גם את הרשתות: לחם ארז, Fresh Kitchen, לחם בשר, Ruben, לבורטוריו די פסטה וכספי - מטבח ישראלי איכותי עם אווירה ים תיכונית.
 
הסביבה התחרותית
ענף בתי הקפה והמסעדות בישראל היה עד בשנים האחרונות לצמיחה מהירה ומתמשכת. בישראל פועלות כמה רשתות בתי קפה בפריסה ארצית, לצד מאות בתי קפה עצמאיים. מתחרות נוספות בענף הן המאפיות והקונדיטוריות, המציעות גם הן קפה לצד מאפי בצק, כריכים ועוגות.

יותר מ-157 סניפים ברחבי המדינה
יותר מ-157 סניפים ברחבי המדינה
האתגרים השיווקיים
לאחר שמיצבה את עצמה כרשת בתי הקפה הגדולה והמובילה בישראל, האתגר שניצב בפני קפה-קפה היה לתקשר ולהנחיל לזרם המרכזי של הלקוחות את העובדה כי מלבד היותה רשת בתי קפה, ניתן למצוא בה גם מנות משובחות ואיכותיות המתאימות למגוון צרכים - החל ממנות ראשונות המתאימות לפגישות עבודה, דרך ארוחות עסקיות ועד לארוחות מלאות לאירועים משפחתיים. בנוסף פועלת הרשת לחיזוק חוויית השירות בסניפיה, משקיעה במיתוג הסניפים, בנראות ובפרזנטציה. בשנה האחרונה הגדילה הרשת באופן ניכר את השימוש באמצעים טכנולוגיים במגוון פלטפורמות, ביניהן פעילות ברשתות החברתיות, השקת תפריטים דיגיטליים, תפעול מערך שירות לקוחות, שוברים ועוד.
 
הפתרונות היצירתיים
כחלק מאסטרטגיית הקולינריה עליה עובדת קפה-קפה בשלוש השנים האחרונות, יצאה השנה הרשת במגוון מהלכים חדשניים וראשוניים - בהם התפריט החברתי הראשון בישראל, תחרות צ'מפיון שף בין עובדי הקבוצה וגולת הכותרת - תחילת המהפכה הקולינרית בבתי הקפה בישראל.
 
כוכבים במטבח - במסגרת מהלך חברתי-דיגיטלי שערכה קפה-קפה השנה, התבקשו אוהדי הרשת לשלוח תמונות למנות שהם אוהבים במיוחד. לאחר תהליך מיון קפדני, בו נבחנו יותר מ-700 מנות, נבחרו ארבע מנות שהוצגו בתפריט במהדורה מוגבלת במהלך חודש יוני בכל סניפי הרשת.
 
המנות שנבחרו כללו קנלוני פונגי של מיכל בן שושן מנתניה, שקשוקה ירוקה של בת-שבע גרנות, סלט פטריות ממולאות בגבינות של איריס חמוסי וסלט סביח של מיטל מיגר. התפריט שהיה התפריט החברתי הראשון בישראל, כלל את המנות המיוחדות שנבחרו עם תמונותיהם ופרטיהם האישיים של הזוכים. המנה שזכתה למספר ההזמנות הגדול ביותר הוכרזה כמנצחת של התחרות, וזיכתה את יוצרת המנה בחופשה זוגית מפנקת באירופה.
 
תחרות צ'מפיון שף - במסגרת מהלך פנים-ארגוני ראשון מסוגו בישראל שערכה השנה קבוצת קפה-קפה, הוזמנו כל עובדי רשתות הקבוצה להשתתף בתחרות להכנת מנות, שהזוכה בה קיבל את התואר "השף המצטיין של קבוצת קפה-קפה".
 
מהלך הבחירה, שהתפרש על פני מספר חודשים, כלל מספר סבבים - שבכל אחד מהם התבקשו המשתתפים להתמודד עם אתגר קולינרי אחר, כגון בישול בבירה, בישול איטלקי או חומר גלם בהפתעה. בשלב הגמר, שנערך לאחר מספר שלבי סינונים, בחרו רונן נימני, בעלי הקבוצה, נעם צימרמן, מנכ"ל הקבוצה, שרון בן דוד, כתבת קולינרית מובילה ותום פרנץ, זוכה תכנית הריאליטי "מאסטר שף", את הזוכה בתחרות.
 
בשל ההצלחה, התחרות תהפוך למסורת בקפה קפה ותתקיים מדי שנה.
 
חודש איטליה - במהלך חודש מרץ השיקה הרשת תפריט איטלקי מיוחד. המהלך זכה לתמיכה שיווקית וקמפיין וידאו שהפך ויראלי וזכה למאות אלפי צפיות ברשת. בקמפיין, תחת הקונספט "Pizza pasta & friends", נראה שף איטלקי שמגיע ישירות משדה התעופה לאחד מסניפי הרשת, נכנס למטבח ומתחיל להכין אוכל איטלקי משובח. הקונספט של הסרטון התכתב עם הסלוגן שליווה את המהלך, "חודש של טעמים וניחוחות הישר מאיטליה".
 
שידרוג החוויה הקולינרית - אם עד לפני מספר שנים נתפס האוכל כצורך פונקציונאלי עבור חלק גדול מהלקוחות בישראל, בשנים האחרונות חל מהפך משמעותי, והאוכל הפך נדבך מרכזי בלייף סטייל של הלקוחות.

המהפכה הקולינרית של קפה-קפה תוקשרה באמצעות קמפיין שיווקי רחב היקף
המהפכה הקולינרית של קפה-קפה תוקשרה באמצעות קמפיין שיווקי רחב היקף
על מנת לספק מענה למגמה, משיקה בסוף השנה קפה-קפה מהלך ארוך טווח, שנועד להגדיר מחדש את תחום המזון המוגש בבתי קפה ואת החוויה ללקוח. במרכז המהלך עומד שדרוג חומרי הגלם בהם משתמשים במטבחי הרשת, ותפריט חדש שמסמל את המהפכה הקולינרית שעוברת הרשת.
 
הטמעת התפריט החדש בסניפים החלה באופן מדורג מסוף אוקטובר, ולאחר השלמת המהלך וכניסתו של התפריט החדש לכלל הסניפים, תתוקשר המהפכה הקולינרית של קפה-קפה באמצעות קמפיין שיווקי רחב היקף.
 
עולמות התוכן הדיגיטליים
בשנתיים האחרונות משקיעה הרשת משאבים רבים בפיתוח עולמות התוכן הדיגיטליים ברשתות החברתיות. באמצעות פלטפורמות אלו דואגת הרשת לשמור על קשר רציף עם הלקוחות, לחדש ובעיקר לקבל משוב מהיר מהם. במסגרת זו הוקם לפני כשנתיים תחום הדיגיטל והתקשורת תחת מחלקת השיווק, אשר שם דגש על פיתוח עולם התוכן, שיתופי הפעולה הדיגיטליים והקשר הרציף והמיידי עם הלקוחות.
 
מועדון החברים הקולינרי MOOD
קבוצת קפה-קפה מפעילה את MOOD, מועדון חברים קולינרי המונה מעל ל-200 אלף חברים. המועדון מאגד את מותגי הקבוצה - קפה-קפה, לחם ארז, Fresh Kitchen, לחם בשר, Ruben ולבורטוריו די פסטה.
 
שמו של המועדון, MOOD (באנגלית: מצב רוח), נגזר מההבנה שכל אחת מהרשתות של הקבוצה נוגעת בתחום קולינרי אחר - ויחד הן מספקות פתרון רחב ומגוון, הנותן מענה לכל מצב רוח.
 
מועדון MOOD מעניק לחבריו מגוון הנחות בכלל מותגי הקבוצה, לצד הטבות והפתעות משתנות על בסיס חודשי. בקרוב תושק אפליקציית MOOD חדשה, שתאפשר ללקוחות המועדון לצפות וליהנות מהטבות בכלל רשתות הקבוצה, לנווט אל הסניפים, לעקוב און-ליין אחר ההטבות שלהם ולהתעדכן במנות חדשות.
 
פעילות מגזרית
בשנים האחרונות רשמה קפה-קפה התרחבות משמעותית גם במגזר הערבי וגם כאן, קפה קפה היא הרשת הגדולה ביותר במגזר. השנה השיקה הרשת עמוד פייסבוק ייעודי למגזר, שכבר רשם למעלה מ-22,000 אוהדים. הרשת ממשיכה ומחזקת את הקשר עם המגזרים השונים באמצעות פעילות בדיגיטל, בעיתונות וביחסי ציבור.

תרומה לקהילה
רשת קפה קפה יצאה בקמפיין משותף עם עמותת "רחבי לב", הפועלת למען ילדים חולי סרטן במטרה לממן תרופות מצילות חיים שאינן בסל התרופות. בנוסף, הרשת תורמת באופן שוטף ליחידות צה"ל בבסיסים ברחבי הארץ.

דברים שלא ידעת על קפה-קפה
  • במחקר ארצי מייצג של מכון המחקר שילוב שנערך לאחרונה, עלה כי 76% מהישראלים כשחושבים על בתי קפה חושבים על קפה קפה.
  • נעם צימרמן, מנכ“ל קבוצת קפה-קפה, החל את דרכו כזכיין ברשת לפני 9 שנים.
  • חלק נכבד ממטה הניהול הבכיר של קפה קפה, התחילו בתפקיד ניהולי בסניפים ומשם התקדמו לתפקידי ניהול בכירים ברשת.
  • מדי שנה עוברים כלל השפים שברשת השתלמויות מקצועיות בארץ ובחו"ל. השנה התקיימה ההשתלמות במסגרת סיור קולינרי ברחבי איטליה.
  • קפה-קפה משיקה בינואר 2017 תכנית למודים לניהול בתי קפה ומסעדות בשיתוף מכללת רמת גן.
 
אבני דרך בחייו של קפה-קפה
2001 - הסניף הראשון של הרשת נפתח בכיכר מסריק בתל אביב.
2005 - קפה-קפה פותחת את הסניף הראשון מחוץ לגבולות ישראל בסופיה, בולגריה.
2010 - קפה קפה הופכת לקבוצה, עם צירוף המותג לחם ארז.
2012 - הרשת יוצאת במהלך מיתוג מחדש תחת הקונספט Better Together.
2014 - השקת מועדון החברים הקולינארי MOOD, המאגד את מותגי הקבוצה.
2016 - קפה קפה היא רשת בתי הקפה המוכרת והידועה ביותר בישראל (ע"פ מחקר ארצי מייצג של מכון המחקר שילוב).

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות