האם הבינה המלאכותית תשנה את שוק הפרסום?

היכולות הטכנולוגיות שהתפתחו בשנים האחרונות מאפשרות למשווקים להתבסס פחות על החלטות אנושיות, ויותר על החלטות ממוכנות

פורסם בתאריך: 28/03/2017, גיליון 1867

66% מהמשווקים כבר משתמשים בבינה מלאכותית כדי למקסם את מאמצי השיווק שלהם, כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי חברת הטכנולוגיה Sailthru.

בינה מלאכותית. תחליף את חברות השיווק?
בינה מלאכותית. תחליף את חברות השיווק?
מהסקר, שכלל 200 משווקים, עולה כי 37% מהם משתמשים בבינה מלאכותית כדי למקסם את תוצאות תחום החיפוש, ו-33% מתוכם משתמשים בה כדי למקסם את המאמצים בתחום המלצות המוצרים. בנוסף, 26% מהמשווקים משתמשים בבינה מלאכותית כדי למקסם את מאמצי הפרסום הפרוגרמתי שלהם.
עם זאת, המשווקים המשתמשים בטכנולוגיה העידו כי לא הצליחו לאתר תוצאות חיוביות יותר במאמצי השיווק שלהם בזכותה. לטענת מחברי הסקר, הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי לא כל פלטפורמות הבינה המלאכותית שימושיות באותה המידה, וכי אימוץ בינה מלאכותית אינו מביא בהכרח לתוצאות חיוביות יותר.
ובכל זאת, כאשר הבינה המלאכותית מוטמעת כהלכה, היא יכולה להביא לתוצאות מרשימות. כך למשל, חברת ההלבשה התחתונה מאיטליה, Cosabella, הגדילה באופן משמעותי את ההכנסות שלה משיווק מבוסס דוא"ל לאחר שעברה לשימוש בטכנולוגיה המבוססת על בינה מלאכותית.
היצרנית נטשה בסוף השנה שעברה את חברות הפרסום שטיפלו במאמצי החיפוש והאופטימיזציה שלה, ועברה לשימוש בפלטפורמות מבוססות בינה מלאכותית. באמצעות עבודה עם חמש חברות טכנולוגיה שונות החלה החברה לאחד את כלל מאמצי השיווק שלה, במטרה לבנות קבוצות צרכנים ממוקדות. השימוש בבינה מלאכותית מאפשר לחברה לשפר את הפנייה לאותן קבוצות לאורך זמן, וכך לטייב את מאמצי השיווק בצורה משמעותית.
קורטני קונל, סמנכ"לית השיווק בחברת ההלבשה התחתונה, אמרה כי המערכת שנבנתה עבור החברה מבצעת באופן אוטומטי שיפורים והתאמות בהתאם לקבוצה הצרכנית אליה היא פונה במאמצי השיווק על פני הערוצים השונים. קונל מאמינה כי המכונה יכולה להביא להחלטות טובות יותר מאשר החלטות של בני אדם. לדבריה, דווקא ההתבססות על לימוד מכונה מאפשרת לחברה להתחבר מחדש ללקוחות שלה בצורה 'אנושית'.

כתבות נוספות