כך משנה החיפוש הקולי את עולם רכש המדיה

ככל שיותר ויותר צרכנים עוברים לביצוע חיפוש באמצעות סייענים אישיים כגון אלכסה, עולם רכש המדיה עומד בפני מהפכה גדולה

פורסם בתאריך: 12/09/2017, גיליון 1888

עולם הפרסום המסורתי נחלק לשני סוגים: פרסום קוטע - דוגמת פרסומות הרדיו והטלוויזיה, ופרסום משולב תוכן, כמו בעיתונות הכתובה ובחלק גדול מהמדיה הדיגיטלית. אולם כעת, החיפוש הקולי עשוי לשנות את החלוקה המסורתית.


מעבר הצרכנים לחיפוש קולי עשוי להשפיע באופן מרחיק לכת על רכישת המדיה של המפרסמים, כמו גם על הדרך בה האתרים וגופי המדיה הדיגיטלית עושים את כספם. כך עשוי להתרחש השינוי:


רכש המדיה: באופן מסורתי, מסכי המחשב או מסכי הסמארטפון מאפשרים למספר פרסומות לעלות בעת ביצוע חיפוש. אבל, כאשר הצרכן מבצע חיפוש קולי, הוא מצפה לתוצאה אחת. כך למשל, אם צרכן מחפש אחר טלוויזיה חדשה, הוא אינו מצפה לקבל מספר תוצאות שונות – אלא תוצאה אחת, שתהווה את הפתרון הטוב ביותר לצרכיו.


אם התוצאה מוצאת חן בעיניו, יבקש הצרכן מהסייען לקרוא פרטים נוספים - תוכן שהוא למעשה מיני-פודקאסט. פורמט הפודקאסט תופס תאוצה בשנים האחרונות, כאשר יותר מ-42 מיליון אמריקאים כבר מאזינים לפודקאסטים מידי שבוע. מעבר לכך, מחקרים מראים כי פרסומות שמופיעות במהלך הפודקאסטים זוכות לזכירות גבוהה.


אקו של אמזון. משנה את עולם רכש המדיה
אקו של אמזון. משנה את עולם רכש המדיה

אולם המהפכה הזו יוצרת למפרסמים שתי בעיות מרכזיות - צריכת התוכן באמצעות שמיעה היא איטית יותר מצריכת תוכן באמצעות שיטוט וקריאה. ומכיוון שביממה יש רק 24 שעות, הצרכן הממוצע נחשף כיום לפחות פרסומות. שנית, הצרכנים אינם מקבלים בפחות הבנה פרסומות קוטעות, לעומת פרסומות המשלובות בתוכן. כתוצאה מכך, חברות המדיה הדיגיטלית, שלא יוכלו לשלב מספר פרסומות מקבילות בעמוד תוכן אחד, ידרשו מהמפרסמים כסף רב יותר עבור פרסומת האודיו שתשולב.


שיוך: המעבר לפרסומת אחת בלבד ישפיע באופן משמעותי גם על שיוך המודעה. אם יש מקום רק לפרסומת אחת, מודל התשלום לפי הקלקה יאבד את כוחו במהרה. לכן, גם גוגל עוברת באיטיות למודל תשלום מבוסס מספר נקודות מגע. בסופו של דבר, גם אם הצרכן לא ביצע רכישה ברגע שמיעת הפרסומת, ההשפעה שלה על החלטת הקנייה עשויה להיות משמעותית.


בשורה התחתונה, לחיפוש הקולי עשויה להיות השפעה גדולה על ייצור התכנים ועל הפצתם, כמו גם על רכש המדיה של המפרסמים ועל מדידת ההצלחה של הקמפיינים השונים.


כתבות נוספות