' />

"מדגמנים נוחות": הקמפיין הוויראלי של yad2

לאחר השקת האתר החדש, ממשיכים ב-yad2 לפתח כלים ופיצ'רים חדשים שמעצימים את חוויית השימוש באתר - בהם מחשבון לחישוב שווי נכס ופיצ'ר לבדיקת רקע של שוכרים

פורסם בתאריך: 14/01/2020, גיליון 1998

אתר yad2 הושק כמדור למכירת מוצרים מיד שנייה באתר החיפאי KOLYOM. ב-2005, החליט היזם שון תל, להפוך את yad2 לאתר עצמאי המתמחה בלוחות. האתר החדש הושק באותה השנה בקמפיין נרחב, ותוך זמן קצר כבש נתח משמעותי משוק הלוחות בישראל. במרוצת השנים, צמח yad2 והפך גם לאחד האתרים הגדולים בישראל.

 

רוב הפעילות ב-yad2 מבוססת על תחומי מכירה והשכרה של נדל"ן, רכבים ומכירת מוצרים משומשים וחדשים. מאז 2014 האתר הוא חלק מתאגיד אקסל שפרינגר הגרמני. כיום, yad2 הוא אתר הבית של הקונים, המוכרים ומחפשי המציאות בישראל וזוכה לתנועת גולשים ערה. בממוצע, בכל דקה מתבצעת באתר עסקת קנייה, מכירה, או השכרה.

 

ב-2015 רכשה קבוצת yad2 את פורטל ההשמה "דרושים", במטרה להוביל גם בשוק ההשמה, והשיקה את אפליקציית "ג'ובים" לאיתור משרות צווארון כחול. המודל העסקי של yad2 מבוסס על גביית תשלום על מודעות ופרסומות, ממפרסמים שמקבלים בתמורה קהל גולשים ממוקד, עם כוונת רכישה מוצהרת. כבעלת מאגר נתונים גדול ורב ערך, חלק משמעותי מזהותה של קבוצת yad2 כיום הוא תחום הדאטה. החברה מעבירה ניתוחים ודיווחים שוטפים לעיתונות הכלכלית, ומספקת ללקוחותיה כלים למדידת תוצאות הפרסום באתר והבנת השוק.

 

האתגר השיווקי

האתגרים שעומדים בפני yad2 הם כניסתם של מתחרים בינלאומיים גדולים לזירה ושמירה על הובלה בתחום הלוחות בארץ מול התחרות שהם מציבים, ופנייה לקהל הישראלי מתוך הבנה ש-yad2 הוא המותג שמכיר אותם ויודע להנגיש להם הכי טוב את מה שהם מחפשים.

 

אתגר נוסף, המתחדד לנוכח השינויים המהירים בעידן המובייל, הוא האפקטיביות הפוחתת של הבאנרים - אחד ממקורות ההכנסה המרכזיים של yad2 והצורך במעבר לכלי נייטיב. כמו כן, צמצום שטחי ואפשרויות הפרסום במעבר למובייל, מצריכים את האתר להמציא עצמו מחדש.

 


הפתרונות היצירתיים

על מנת להתמודד עם האתגרים השיווקיים, הושקה השנה פלטפורמה חדשה שמאפשרת פיתוח והטמעה של פיצ'רים שונים בהתאם לצורכי הגולשים, שיעצימו את הערך לגולש. כמו כן, מובילים ב-yad2 מהלך להטמעת כלי פרסום חדשים. זאת, כדי למצוא האיזון בין שמירה על ההכנסות לבין דעיכה של שוק הבאנרים תוך שיפור חוויית המשתמשים.

 

האתר החדש. בשנה האחרונה משקיעים ב-yad2 משאבים רבים בתמיכה שיווקית באתר החדש שהושק, לצד ניתוח מתמיד של התנהגות המשתמשים והעלאת כלים נוספים שיסייעו להם. לאחר קמפיין ההשקה ההומוריסטי בהובלת מאיה ורטהיימר - קמפיין ההמשך השנה התמקד בנוחות השימוש ובתועלות לגולשים. ורטהיימר עצמה יזמה רעיון לפעילות ויראלית והזמינה את עוקביה באינסטגרם לשלוח ולתייג תמונות שבהן הם "מדגמנים נוחות". הפעילות זכתה לאלפי תמונות ושיתופים. במקביל למהלכים אלה הוחלט לעלות עם קמפיין ייעודי ללוחות הרכב והנדל"ן, להצגת הכלים החדשים והתועלות המיוחדות שלהם עבור הקונים, המוכרים והמפרסמים.

 

Yadata. אחד המהלכים הבולטים של yad2 בשנה החולפת היה השקת Yadata, מחשבון לחישוב שווי נכס. המחשבון פותח בשיתוף חברות אחיות מקבוצת אקסל, לאחר שכבר יושם בהצלחה בצרפת ובבלגיה. הצורך של המוכרים והקונים בהערכת שווי הנכס עומד מאחורי רעיון המחשבון, ביחד עם הסקרנות של כל אחד לדעת מה שווי הבית שלו או של שכניו. הפיצ'ר החדש מאפשר לבדוק את הנכסים בצורה מהירה וקלה, המבוססת על הנתונים שמזין הגולש, הדאטה של yad2 ומידע מרשות המסים. הקמפיין, שהביא לשימוש נרחב מאד במחשבון, שילב מדיות שונות והתבסס על התובנה שאצל כל אחד מבעלי הדירות קיימת הסקרנות להבין כמה הבית שלו ושל אחרים שווה.

 

בוב ספוג מחפש עבודה. עוד קמפיין שעלה השנה הוא הקמפיין הראשון עבור חברת הבת - אתר דרושים, תחת המסר "ככה מחפשים היום עבודה". הקמפיין, מלווה בג'ינגל המבוסס על שיר הפתיחה של סדרת האנימציה "בוב ספוג", פנה בו-זמנית למחפשי העבודה הצעירים ולמעסיקים, והציג פיצ'ר חדש של מאגר נתונים "רכים" על החברות – תנאי רווחה, חניה ודרכי גישה, עבודה מהבית ואפילו האם מותר להביא בעלי חיים. בזכות הקמפיין גדל הטראפיק של האתר בכ-20%.

 

קמפיין הנוער. קמפיין קיץ נוסף כוון אל בני הנוער, לאחר שהתברר כי הם אלו המתפעלים פעמים רבות את המכירות והקניות בלוח. הקמפיין עלה בשיתוף היוטיובר רז ספני וקבוצת בלאגן, שהעלו סרטון שעסק בעשיית סדר בווילה ומכירת פריטים מיותרים – להפוך את הבלאגן למזומן. תוך פחות מיממה זכה הסרטון בכרבע מיליון צפיות, מקום שלישי בסרטונים החמים של יוטיוב והוביל לפעילות ערה בקטגוריה.

 

Wecheck. שירות בשיתוף פעולה עם ישראכרט, המציע למשכירי הדירות שירות בדיקת רקע אודות דיירים פוטנציאליים, ביטוח כנגד צ'קים ללא כיסוי ואפשרות לקבלת שכר הדירה מראש לשנה כסכום חד פעמי.

 

y-zer. כלי חדש שמוצע בתשלום לקבלנים ויזמים, המסייע בקבלת החלטות בעולם הנדל"ן. כלי זה מבוסס על הדאטה של yad2 ומראה ביקושים והיצע על פי האזור הנבחר, תמחור למטר מרובע, מידע תכנוני ועוד.

 

פעילות b2b. ב-yad2 יוצרים מעטפת שלמה לקהל הלקוחות העסקיים, הכוללת בנייה של תוכנית אסטרטגית מקיפה, שימור וחיזוק הקשר של הלקוחות עם המותג ומתן ומענה אמיתי לצרכים העסקיים שלהם, ודגש על כמה שיותר נקודות מגע וחיבור עימם. במסגרת הפעילות השיווקית בתחום, מתקיימים כמדי שנה שולחנות עגולים, כנסים מקצועיים ואירועים. זאת על מנת לייצר קשר רציף וחזק עם הלקוחות העסקיים שלה ולקלוע טוב יותר לצורכיהם.

 

Dynamic Remarketing. אתר yad2 עלה מדרגה בתחום השיווק הדיגיטלי עם פעילות המאפשרת לו להגדיל את מעורבות הגולשים עם הצעות שמתאימות להם בצורה מדויקת ואוטומטית.

 

דברים שלא ידעת על yad2

  • yad2 הוא פלטפורמת הסחר הגדולה והמובילה בישראל עם 16 מיליון ביקורים חודשיים ו-200 עובדים שעומדים מאחוריו.
  • yad2 הוא מהאתרים הישראלים "הנגלשים" ביותר - מקום 4 בגודלו מתוך האתרים הישראליים (אחרי ynet, וואלה ומאקו).
  • מוצאי שבת ויום ראשון הם הימים בעלי הטראפיק הגדול ביותר לאתר.
  •  שירות הלקוחות של האתר זמין במייל ובמסנג'ר 24/7 ועונה לפניות טלפוניות חמישה ימים בשבוע.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות