דוח: המפרסמים מתעלמים מהשינוי בתפקידים המגדריים בבית

כמעט 75% מהצרכנים יאמצו דעה שלילית על מותג אם הם יראו כי ההתייחסות המגדרית שלו שונה מזו שלהם, וכרבע מהצרכנים יפסיקו לרכוש ממנו

פורסם בתאריך: 27/03/2018, גיליון 1915

שלושה מכל ארבעה אמריקנים מאמינים כי התפקידים המגדריים המסורתיים השתנו לחלוטין. אבל, המפרסמים בוחרים להתעלם מהשינוי המשמעותי הזה. כך עולה מדוח חדש של חברת המדיה הבינלאומית Omnicom Media Group (OMG).

 

כל המשיבים בסקר של OMG מאמינים כי תפקידים שבעבר היו מגדריים והוגדרו כמתאימים לנשים בלבד, כמו למשל בישול ארוחות בבית, גידול ילדים ועריכת קניות מזון, מתאימים כיום גם לגברים. למרות השינוי הגדול בתפיסת הצרכנים, המשווקים ממשיכים לפנות אליהם בצורה מגדרית כמעט לחלוטין.

 

מדוח שנערך על ידי סוכנות הפרסום הבינלאומית JWT עולה, כי בשנת 2017 המשיכו המפרסמים באפליה המגדרית בפרסום. כך למשל, יותר מפי שניים מהגברים שהוצגו בפרסומות היו בעלי משרה בשוק העבודה, לעומת הדמויות הנשיות בפרסומות. עוד עלה, כי הסבירות להימצאות נשים במטבח בפרסומות גדולה פי שניים מהסבירות להימצאות גברים במטבח.

 

מגדרים בפרסום. רחוקים משוויון בין המינים
מגדרים בפרסום. רחוקים משוויון בין המינים

מהמחקר של OMG עולה, כי 39% מהצרכנים מאמינים כי המפרסמים אינם משקפים נכונה את כל המגדרים בפרסומות שלהם, ו-30% מאמינים כי המותגים אינם משקפים את מה שקורה בביתם בכל הקשור לזהות מגדרית. עוד עלה, כי כמעט שלושה רבעים מהצרכנים יאמצו דעה שלילית על מותג אם הם יראו כי ההתייחסות המגדרית שלו שונה מזו שלהם, וכרבע מהצרכנים יפסיקו לרכוש ממנו.

 

מחקר שנערך בשנה שעברה על ידי וובר-שנדוויק  מצא, כי 48% מהצרכנים חושבים כי על המנכ"לים של החברות להתבטא בפומבי בעניין השוויון המגדרי, בעוד ש-30% אומרים שהם אינם צריכים להתבטא בנושא.

כתבות נוספות