האם המשלוחים החינמיים פוגעים בקמעונאים המקוונים?

מאמר שהתפרסם לאחרונה מנסה לברר כיצד יכולים הקמעונאים המקוונים לצמצם את הנזק הרווחי הנגרם ממשלוחים חינמיים 

פורסם בתאריך: 11/07/2017, גיליון 1879

הצרכנים מצפים לקבל מהקמעונאים משלוחים בחינם ואפילו החזרות בחינם, אולם הנטייה הזו גורמת להפסדים קשים ולירידה משמעותית בשורת הרווח של הקמעונאים המקוונים.

משלוחים בחינם. משתלם, אבל הרבה פחות
משלוחים בחינם. משתלם, אבל הרבה פחות
לטענת מחברי מאמר שהתפרסם לאחרונה במגזין המוערך Knowledge@Wharton, התשובה לאתגר הזה יכולה להגיע דווקא מהקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם, אמזון, שהייתה זו שהרגילה את הצרכנים למשלוחים ולהחזרות בחינם. 
במאמר נכתב כי תוכנית ה-Prime של אמזון מציעה ללקוחות החברה "משלוחים מהירים בחינם ויותר", ומרבית הלקוחות אכן מתארים את השירות כחינמי. אבל בפועל, החברים בתוכנית הפריים של אמזון משלמים סכום של 10.99 דולר בחודש או 99 דולר בשנה עבור המשלוחים.
דרך אחרת להתחמק מהמלכודת המשלוחים החינמיים היא לוותר על המשלוח לקילומטר האחרון, שפעמים רבות הוא היקר ביותר עבור הקמעונאים. "תמורת תגמול מסוים יכולים הקמעונאים להציע ללקוחות שהזמינו באינטרנט, לדוגמה, לאסוף את המוצר בחנות של הרשת בקרבת ביתם או בנקודת חלוקה", אמרה הפרופסורית לשיווק ברברה קאן. לדבריה, הקמעונאים יכולים להציע לאותם לקוחות שמוכנים לוותר על הנוחות היחסית מחיר טוב יותר אם הם מוכנים להמתין זמן קצר למשאית החלוקה שבכל מקרה מתעתדת לעבור בשכונה שלהם.
לדברי קאן, קשה יהיה להעלים את תופעת המשלוחים בחינם, והקמעונאים חייבים למצוא דרכים יצירתיות כדי להקטין את הנזק הנגרם לשורת הרווח שלהם.

כתבות נוספות