לא ממוקדים: מדוע הטרנספורמציות הדיגיטליות נכשלות?
מומחה לנושא טוען כי במרבית המקרים הבעיה המרכזית היא חוסר מיקוד במטרה
פורסם בתאריך: 19/11/2019, גיליון 1992
שוק
הטרנספורמציה הדיגיטלית עומד כבר על 1.7 טריליון דולר, אבל 70% מהטרנספורמציות
הדיגיטליות נכשלות. כך עולה מנתונים של חברת הייעוץ מקנזי.
המגזין
Knowledge@Wharton של בית הספר למנהל עסקים וורטון בפנסילבניה, מנסה להבין את הסיבות
שעומדות מאחורי הכישלונות בטרנספורמציה הדיגיטלית.
טוני
סלדנה, נשיא חברת
הייעוץ Transformant המתמחה בטרנספורמציות דיגיטליות של ארגונים, אומר כי המחסור
במטרות ברורות ומחסור בתהליכים ברורים וממוקדים גורמים לכשלון במרבית הפעמים.
לדברי סלדנה, מי ששימש בעבר כסגן נשיא ה-IT בפרוקטר אנד גמבל, גם המחסור במונחים ברורים מוסיף לאחוז הכישלונות
במאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית.
בספרו מתאר סלדנה חמש רמות שונות של טרנספורמציה דיגיטלית. "טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית היא חיבור מחדש של ארגון קיים כך שהמוצר הפיזי שלכם יהפוך לחכם יותר, המודלים שלכם יהפכו לדיגיטליים יותר, והפעולות הפנימיות שלכם יעילות לפחות פי שניים", אמר סלדנה.
לדבריו, "זהו מסע של חמישה שלבים, דרך אוטומציה של הנהלת החשבונות בארגון, שהיא השלב הראשון, ועד השלב החמישי שאינו כולל רק את שינוי התהליכים בארגון, אלא שינוי כללי של כלל התרבות הארגונית בחברה שהופכת להיות דיגיטלית לחלוטין".
לדברי סלדנה, חשוב להיות ברור מאוד למה אתם מתכוונים בטרנספורמציה דיגיטלית ולהבין באיזה שלב אתם נמצאים בתהליך. בשלבים האחרונים, הארגון הופך את עצמו לראשונה לדיגיטלי (שלב רביעי) ומוודא שהוא מסוגל לקיים את עקרונות הארגון הדיגיטלי (שלב חמישי).
אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני החברות הוא שינוי התנהגויות ומוטיבציות של העובדים, כך שהארגון יפעל במתכונת דומה לזו של חברת הזנק. סלדנה טוען, כי מדובר במעבר קשה המפחיד חלק לא קטן ממנכ"לי החברות הגדולות בארצות הברית, להן הוא מייעץ.