זארה תתחיל להציע משלוחים מהירים מהסניפים ישירות ללקוח

המטרה: לזרז את זמני השליחויות ולהוריד את עלויות התפעול הגבוהות הנדרשות ממשלוחים באמצעות מרלו"ג מרכזי

פורסם בתאריך: 07/08/2018, גיליון 1933

זארה היא אחת מחלוצות טרנד האופנה המהירה שכבש בשנים האחרונות את העולם. עכשיו, החברה רוצה להביא את המהירות גם למשלוחים שהיא מספקת ללקוחות שלה. מדיווח שהתפרסם לאחרונה בעיתון וול סטריט ג'ורנל עולה, כי הרשת מתכננת בקרוב להכניס משלוחים מהירים ל-2,000 סניפים שלה ב-47 מדינות מסביב לעולם.

 

פאבלו אילה, יו"ר ונשיא Inditex, החברה האם של זארה, אמר בחודש שעבר כי הוא רואה את החיבור בין החנויות הפיזיות לקניות המקוונות כנדבך מרכזי באסטרטגיית הצמיחה של החברה לשנים הבאות. לדבריו, כבר בשנת 2017 עמדו מכירות החברה המקוונת ב-47 המדינות בהן היא מפעילה חנות אינטרנטית, על 12% מסך המכירות. מכירות אלו היוו 41% מהצמיחה הכוללת של מכירות החברה.

 

זארה. אופנה מהירה, משלוחים מהירים
זארה. אופנה מהירה, משלוחים מהירים

ההחלטה של זארה לבצע את המשלוחים המקוונים מתוך הסניפים (במקום ממרלו"ג מרכזי) נועדה לזרז את זמני האספקה, והיא מתבססת על פורמט דומה שכבר הושק ברשתות כמו טארגט ואחרות. בטארגט, לדוגמה, 70% מההזמנות המקוונת בעונת החגים הקודמת נשלחו מהחנויות עצמן, ובחברה יודעים לדווח על זמני אספקה מהירים יותר ועלויות שילוח נמוכות יותר.

 

רשת חנויות האופנה Zumiez סגרה כבר בשנת 2016 את מרלו"ג ההפצה שלה, והחלה לטפל בכל ההזמנות המקוונות מהסניפים הפיזיים. המהלך איפשר לחברה להוזיל את עלויות התפעול ולזרז את זמני האספקה.

 

כתבות נוספות