רוצה הטבת חבר מועדון? אתה חייב להתחיל להזיע

בדומה לתוכנית נאמנות, אפליקציית כושר חדשה מתבססת על תמלוגים שניתנים למשתמשים תמורת פעילות גופנית

פורסם בתאריך: 30/01/2018, גיליון 1907

מחקרים פסיכולוגיים מראים כי הצרכנים מקבלים מוטיבציה על ידי תגמולים והכרה בפעילות שלהם. לכן, המשווקים משקיעים משאבים רבים כדי לפתות את הצרכנים עם תגמולים כלכליים ויתרונות אחרים המניבים רגשות חיוביים למותג שלהם. כך, באמצעות התגמולים, הצרכנים קונים יותר מהמותג, מספרים עליו לחברים שלהם, ומפתחים עמו מערכת יחסים מתמשכת. השאלה הנשאלת היא, האם הטקטיקה הזו יכולה לעבוד גם כדי להניע שינויים התנהגותיים שיובילו לשיפור החיים של הצרכנים?

 

בחודש ספטמבר האחרון הפכה Sweatcoin, אפליקציית מובייל שמתגמלת צרכנים על הפעילות הגופנית שלהם, ליישום הפופולרי ביותר בארצות הברית, והיא נשארה במקומות הראשונים במצעד האפליקציות המורדות ביותר למשך תקופה ארוכה. כך עולה ממאמר בנושא שפורסם בעיתון ניו יורק טיימס.

 

Sweatcoin. פסיכולוגיה של תגמולים
Sweatcoin. פסיכולוגיה של תגמולים

האפליקציה, שגרסת ה-iOS שלה הושקה בשלהי 2016 וגרסת האנדרואיד שלה הושקה ברבעון השני של 2017, זמינה נכון לעכשיו רק בבריטניה ובארצות הברית. ההצלחה של האפליקציה מיוחסת לשימוש שהיא עושה במודל המסורתי של תוכניות הנאמנות. במטרה לעודד אורח חיים פעיל יותר האפליקציה מודדת את צעדיהם של הצרכנים ומתגמלת אותם במטבע וירטואלי ייחודי, איתו ניתן לרכוש תווי שי, ואף להעביר אותו כמתנה לחברים או לתרום לצדקה.

 

האפליקציה היא חינמית בשלב הראשון, אך על מנת להתקדם בדרוג נדרשים המשתמשים לתשלום. נכון לעכשיו האפליקציה אינה מודדת פעילות גופנית בתוך הבית או במשרד, אך היא תשלב אותה בעתיד הקרוב.

 

מפתחת האפליקציה, חברת Sweatco, מקבלת תשלום מיצרנים שרוצים לשווק את מרכולתם לקהל המשתמשים, וגם מוכנים לקבל תשלום או לספק הנחות בתמורה למטבע הווירטואלי של האפליקציה (sweatcoin). בעתיד הקרוב החברה מתכננת לחבור לחברות הביטוח השונות, ולהשיק בשיתופן תוכניות אימון ושמירה על אורח חיים בריא.

 

כתבות נוספות