אפל ווטש בסכנה? הטכנולוגיה הלבישה מחוץ לאופנה

הנתונים מראים כי הטרנד, שהחל בשנת 2014 עם השקת השעון של אפל, רושם כבר כיום ירידה חדה בדרישה

פורסם בתאריך: 08/04/2019, גיליון 1964

רק לפני שנים מועטות מוצרים כמו השעון החכם של אפל (אפל ווטש) עוררו טרנד חדש ומתפתח של טכנולוגיות לבישות. אך כעת נראה כי הטרנד במגמת צניחה. במאמר בנושא שפורסם בעיתון ניו יורק טיימס במקביל להשקה של שירות הזרמת הווידאו של אפל, כתבה ונסה פרידמן כי הטרנד הזה, שהחל עם השקת השעון של אפל בשנת 2014, נמצא כבר היום במגמת ירידה.

 

במאמר נכתב, כי השעון שהושק על ידי אפל זכה בזמנו לכיסוי נרחב בעיתונות האופנה, והוא אף זכה להשקה בשבוע האופנה של פריז. גם יצרניות אחרות של טלפונים סלולריים, כמו סמסונג, עשו צעדים גדולים בכיוון הטכנולוגיה הלבישה, כשהן משתפות פעולה עם מותגים גדולים בתחום כמו ראלף לורן ואחרים, במטרה להשיק פריטי אופנה לבישים. במסגרת הכתבה צוטט הפרופסור לשיווק סקוט גאלווי, שאמר כי השילוב בין טכנולוגיה לאופנה לא היה מוצלח כפי שרבים ציפו.


השעון של אפל. טרנד דועך
השעון של אפל. טרנד דועך

גם גוגל ניסתה לקפוץ על טרנד הטכנולוגיה הלבישה כאשר השיקה ב-2017 מעיל אופנוענים מג'ינס בשיתוף חברת ליווי'ס. המעיל האופנתי שילב בתוכו טכנולוגיות שהיו אמורות לשפר את חוויית הרכיבה, כמו למשל היכולת לענות לטלפון בזמן הרכיבה או לשלוט על עוצמת הקול בנגן המוזיקה.

 

במאמר נכתב, כי לא ברור כמה יוזמות של טכנולוגיה לבישה עשו את הדרך הארוכה מרמת הפרוטוטייפ לשיווק ההמוני, אך ברור כי הדרישה לשילוב בין אופנה לטכנולוגיה גבוהה כבר הרבה אחרי שיאה.

כתבות נוספות