סודות התקשורת: נוסחת השכנוע העתיקה עדיין עובדת

ספר חדש בוחן את השאלה האם גם בעולם מבוסס הטכנולוגיה של היום יש עדיין ערך לטכניקה של מספרי הסיפורים

פורסם בתאריך: 16/10/2018, גיליון 1940

ספר חדש, תחת השם "Five Stars: The Communication Secrets to Get From Good to Great" (בעברית: "סודות התקשורת שיהפכו אותך מטוב למצוין"), מסביר המחבר קרמיין גאלו, מדוע יכולת תקשורת גבוהה היא תכונה חשובה ביותר עבור משווקים.

 

"בעידן של אינטליגנציה מלאכותית, גלובליזציה ואוטומציה – התכונה היחידה שיכולה לבדל אתכם לא רק מהטכנולוגיה אלא גם מהעמיתים שלכם, היא האומנות העתיקה של השכנוע", אמר גאלו בראיון שנתן לתוכנית הרדיו Knowledge@Wharton המשודרת ברדיו הלווייני SiriusXM. לדבריו, שילוב של מילים ורעיונות מצית את מוחם של הצרכנים.

 

גאלו טוען כי תקשורת באמצעות סיפור ואמפתיה היא הדרך הטובה ביותר לאפשר למוח לעכל את המידע. אבל כיום, בגלל תלות רבה מדי של המשווקים בכלים כמו מסרונים והודעות דואר אלקטרוני, הם איבדו את היכולת לספר סיפורים.

 

עטיפת הספר. אמנות הסיפור
עטיפת הספר. אמנות הסיפור

גאלו אומר, כי טקטיקת התקשורת האפקטיבית ביותר מבוססת על פורמולת השכנוע של אריסטו:

אתוס - אמינות הדובר;

לוגואים - מבנה לוגי לעובדות המתוקשרות והגיבוי שלהן בנתונים;

פאתוס – רגשות.

 

לדברי גאלו, האתוס והלוגואים נדרשים, משום שרגשות בלבד אינם מספיקים לשכנוע. אבל, דווקא הפאתוס, שהוא האלמנט החשוב ביותר, אינו נמצא כיום בשימוש אצל חלק גדול מהמשווקים. "כל דבר הקשור לטבע האדם – החל בשוק המניות ועד להצבעה בבחירות – מבוסס על הנרטיב הרגשי שלנו, כבודדים או כחלק מקבוצת השתייכות", אמר גאלו. בנוסף, הספר כולל ראיונות עומק עם מספר גדול של מנהלים בכירים מתחום השיווק.

 

לדברי גאלו, יכולות ורבליות טובות הן גם מפתח חשוב בעולם התעסוקה. מסקר שנערך על ידי Linkedin בקרב אנשי השמה עלה, כי במרבית המקרים הם יעדיפו לקחת לעבודה אנשים עם יכולות תקשורת גבוהות.

כתבות נוספות