דו"ח: הצרכנים חרדים לפרטיותם ודורשים שליטה על המידע האישי שלהם

53% מהצרכנים מרגישים חסרי שליטה על הדרך שבה המשווקים עושים שימוש במידע האישי שלהם

פורסם בתאריך: 25/07/2017, גיליון 1881

חשש הצרכנים מפני חדירה לפרטיות נמצא במגמת עלייה, והם רוצים שליטה רבה יותר על המידע האישי שהם מספקים למשווקים, כך עולה מסקר חדש בו השתתפו 6,500 משתמשי מובייל מעשר מדינות שונות.

ביג דאטה. הצרכנים פחות מרוצים
ביג דאטה. הצרכנים פחות מרוצים
"מחקר אמון הצרכנים 2017" מצא כי 53% מהצרכנים מרגישים שהם אינם בשליטה על הצורה בה משווקים עושים שימוש במידע האישי שלהם. 39% מתוכם אמרו כי הסכימו ל"תנאי השירות" שהוצגו להם במעמד הקנייה, אך רק מחוסר ברירה. הנתון הזה נכון במיוחד לארצות הברית, שם 48% מהנשאלים אמרו כי הם היו מודעים לתנאים במעמד הרכישה, אך למעשה לא יכלו לסרב להם.
14% מהנשאלים העידו כי הם מודעים לאיסוף פרטיהם האישיים, אך "תנאי השירות" מעולם לא נחשפו בפניהם. 14% נוספים אמרו כי לא ידעו ששירותים ואפליקציות אוספים עליהם מידע אישי ועושים בו שימוש לאחר מכן.
שתי הדאגות המרכזיות של הצרכנים, כפי שעולה מהסקר, הן גניבת המידע האישי, ושיתופו עם צדדים שלישיים ללא קבלת אישור מהם.
55% מהצרכנים אמרו כי מידע פיננסי הוא המידע הרגיש ביותר עבורם; 39% הצביעו על תמונות וסרטונים, ו-38% אמרו כי הם מודאגים מהפצת פרטי הקשר שלהם. הצרכנים מודאגים פחות דווקא משיתוף היסטוריית הרכישות שלהם, הרגלי הגלישה והפעילות שלהם ברשתות החברתיות.
כאשר נשאלו מה יוכל לבנות אמון ביניהם לבין המשווקים, אמרו 42% מהצרכנים כי היו רוצים לקבל את היכולת למחוק את הנתונים שהם סיפקו למשווקים; 40% אמרו כי הם רוצים שיאפשר להם למחוק את הסכמתם על תנאי השירות, ו-38% מהצרכנים אמרו כי הם רוצים שקיפות, ואת היכולת לבחור אם לאפשר לחלוק את המידע עליהם עם צדדים שלישיים.
להורדת הדו"ח המלא לחצו כאן: bit.ly/2tlTEO1

כתבות נוספות