איך תשכנעו את הצרכנים לכתוב ביקורות מוצר

ביקורות צרכנים הפכו לנדבך מרכזי בהחלטות הקנייה - אך המשווקים נאלצים להתמודד עם חוסר ההיענות של הצרכנים

פורסם בתאריך: 03/01/2017, גיליון 1855

מאמר שפורסם לאחרונה בעיתון וול סטריט ג'ורנל עסק בתכנית הנאמנות החדשה של קמעונאית הנעליים המקוונת Zappos, אשר מציעה הנחה של 10 דולר לצרכנים שיכתבו ביקורת על המוצרים שהזמינו באתר החברה.

ביקורות צרכנים. נדבך חשוב בהחלטות הקנייה
ביקורות צרכנים. נדבך חשוב בהחלטות הקנייה
גם אתר המכירות Etsy נוקט באסטרטגיה דומה, עם תוצאות משביעות רצון - דוברת מטעם החברה מסרה לאחרונה כי כ-20% מהרכישות באתר מסתיימות בהשארת ביקורת על המוצר הנרכש.
ביקורות מטעם הצרכנים הפכו בשנים האחרונות לנדבך המשפיע באופן משמעותי על החלטות הקנייה של הצרכנים, והמשווקים משקיעים מאמצים רבים במטרה להגדיל את מספר הביקורות שמקבלים המוצרים שלהם. כך למשל, מותג האופנה Garnet Hill נוהג לשלוח ללקוחות דואר אלקטרוני שלושה שבועות לאחר הרכישה, במטרה לקבל מהם חוות דעת הוגנת. ונדי טיילור, מנהלת שיווק מותג בחברה, אמרה לוול סטריט ג'ורנל כי טווח זמן של שלושה שבועות מאפשר לצרכנים לגבש דעה מבוססת על הפריט שנרכש על ידם.
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות העלו כי ככל שמספר הביקורות גדול יותר, כך מתייחסים אליהן הצרכנים בחשיבות גדולה יותר. זאת משום שמספר גדול של ביקורות נתפס כאמין יותר בעיני הצרכנים.
עם זאת, המכשול הגדול ביותר העומד בפני המשווקים הוא חוסר ההיענות של הצרכנים. רק שלוש מתוך 10 רכישות מסתיימות בהשארת ביקורות - וגם זאת רק לאחר שהמשווקים ביקשו את הביקורת בצורה ברורה. בני דור המילניום נוטים להיענות פחות לבקשת הביקורת מבני הדורות הקודמים.
ריבה לונסקי, מנכ"לית חברת הייעוץ GrowBiz Media, אמרה כי בקשת ביקורת מיד לאחר הרכישה יכולה להגדיל באופן משמעותי את מספר הביקורות שיכתבו. לדבריה, על המותגים להגיב לביקורות הצרכנים - במטרה להדגיש את חשיבות הביקורות לצרכנים אחרים. בנוסף הדגישה לונסקי כי על המותגים לשמור על חוויית השארת הביקורת פשוטה ככל האפשר.

כתבות נוספות