המדפים החכמים בדרך ליצור מהפכה בחנויות המזון

שילוב של טכנולוגיות חדשניות בזירה הקמעונאית עשוי לשדרג משמעותית את חוויית הקנייה באמצעות מידע חשוב המונגש לצרכנים

פורסם בתאריך: 08/01/2019, גיליון 1952

רשת חנויות המכולת Hannaford, המפעילה 181 חנויות בארצות הברית, השיקה לאחרונה קונספט חדשני הכולל מדפים חכמים. נכון לעכשיו, הפיילוט של החנות החכמה נערך בסניף אחד של הרשת. על מדפי החנות מותקנים מסכים קטנים, וכאשר הצרכן מרים מוצר מהמדף, מוצג לו מידע נוסף על אותו המוצר במסך.

 

המסכים החכמים מותקנים גם בתוך המקררים בחנות, ובכל פעם שצרכן לוקח מוצר הם מציגים מידע נוסף הקשור ישירות לאותו המוצר. אזור בית המרקחת בחנות כולל גם הוא מסכי מגע חכמים, באמצעותם יכולים הצרכנים לקבל מידע נוסף על מגוון גדול של מוצרים. מסכי המגע החכמים של הרשת נמצאים כרגע רק בשלב הפיילוט, אך גם קמעונאים אחרים נמצאים בשלבים שונים של הטמעת מסכי מגע חכמים על מדפי החנות.

 

מדפים חכמים. משפרים את חוויית הקניות?
מדפים חכמים. משפרים את חוויית הקניות?

רשת חנויות המזון קרוגר, לדוגמה, מגדילה באיטיות את מספר הסניפים שלה הכוללים מדפים חכמים. הטכנולוגיה אותה בודקת קרוגר מאפשרת למערכת ללמוד את תנועת הצרכנים בחנות, ועל בסיס כך להציג להם מידע על מוצרים נוספים כמו גם מחירים מותאמים אישית.

 

המדפים החכמים יוכלו בעתיד להתכתב עם פתרונות תשלום מהירים כגון זה של אמזון Go, באמצעותם הצרכנים יכולים לסיים את הביקור בחנות ללא הצורך לעבור בקופה, כאשר התשלום מבוצע ישירות דרך חשבון האשראי שלהם.

 

כתבות נוספות