מהלך מהפכני של מקדונלד'ס עשוי להצית מלחמת מחיר בתחום המזון המהיר

הרשת תחל לשווק בחודש הבא ארוחות במחירים נמוכים במיוחד. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 19/12/2017, גיליון 1901

רשת המזון המהיר מקדונלד'ס יוצאת במהלך שמומחים בתחום המזון המהיר טוענים שהוא עלול להבעיר מלחמת מחירים בענף. במסגרת המהלך, מחזירה הרשת את תפריט הדולר שלה, ומרחיבה אותו גם לשני דולרים ושלושה דולרים.

 

מה צפוי לכלול התפריט החדש? עבור דולר אחד יוכלו הצרכנים לבחור בין בוריטו, מקצי'קן או צ'יזבורגר בתוספת משקה קל; עבור שני דולרים יקבלו הצרכנים כריך ארוחת בוקר וקפה, ועבור שלושה דולרים יקבלו הצרכנים כריך נקניק וביצים, כריך עוף, צ'יזבורגר כפול או ארוחת ילדים. מהרשת נמסר, כי המהלך תוכנן כך שהוא יוכל לשמור על שולי הרווח של הזכיינים. "בנינו את התפריט החדש עם מחשבה על ערך ללקוחות" אמר קריס קמפסזינסקי, מנכ"ל מקדונלד'ס ארצות הברית.

 

התפריט החדש של מקדונלד'ס. בקרוב מלחמת מחירים.
התפריט החדש של מקדונלד'ס. בקרוב מלחמת מחירים.


הרשת השיקה את תפריט הדולר לראשונה בשנת 2002, אך היא הורידה אותו שנה מאוחר יותר משום שזכייני הרשת טענו כי שולי הרווח שלהם בתפריט הזה אינם מספקים. לאחר מכן, השיקה הרשת תפריט של "דולר ויותר", שכלל הצעות עד למחיר של חמישה דולרים, אך הוא לא זכה להצלחה והרשת הורידה אותו לפני כשלוש שנים. בשנתיים האחרונות התעסקה רשת המזון המהיר בהשקה של המבורגר גורמה, במטרה להתחרות ברשתות ההמבורגר האיכותיות יותר כגון Shake Shack ו-Five Guys.

 

בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס אמר בוב גולדין, מומחה מתעשיית המזון, כי המהלך של הרשת עשוי להביא יותר תנועה לסניפים, אך מהצד השני הוא כולא אותה במלכודת הערך והמחירים הנמוכים.


כתבות נוספות