האם המשווקים 'עיוורים' לפגמים שבשיווק הדיגיטלי?

המשווקים מעבירים יותר ויותר תקציבים לדיגיטל, פעמים רבות ללא מודעות לגבי השפעת המהלך על התוצאות השיווקיות

פורסם בתאריך: 28/03/2017, גיליון 1867

נפח השימוש בפלטפורמות השיווק הדיגיטליות יותר משילש את עצמו במהלך חמש השנים האחרונות - מ-7.7% מסך תמהיל השיווק ב-2012 לכ-20% ב-2017. עם זאת, מידת ההשפעה על המשווקים והצרכנים אינה עומדת בציפיות, כך עולה מדו"ח חדש של חברת הייעוץ Cadent Consulting Group.

השיווק הדיגיטלי. זוהר, אבל פחות
השיווק הדיגיטלי. זוהר, אבל פחות
לטענת מחברי הדו"ח, על אף הסכום עצום של כ-225 מיליארד דולר המושקע מדי שנה בערוצי השיווק הדיגיטליים, המשווקים אינם מבינים באמת כיצד משפיע המעבר לדיגיטל על החזר ההשקעה ותוצאות השיווק.
מחברי הדו"ח טוענים כי מנהלי שיווק רבים נוהרים אחרי הייפ שמציגות הפלטפורמות הדיגיטליות, במקרים רבים ללא הבנה של ההשפעה שיש לפלטפורמות הללו על מאמצי השיווק - ושל ההחזר האמיתי שמתקבל על ההשקעה בעקבות המעבר.
מהדו"ח עולה כי השיווק ברשתות החברתיות ממשיך לרשום מגמת גידול מרשימה, ועומד כיום על כ-25% מכלל ההוצאה על שיווק דיגיטלי. זאת, למרות שהתוצאות בתחום מרשימות פחות מאלו של ערוצי שיווק אחרים בדיגיטל. 
ובכל זאת, שיטות שיווק כמו קופונים דיגיטליים ובאנרים מניבות תוצאות טובות בהרבה, ורושמות את ההחזר הטוב ביותר על ההקעה בשיווק דיגיטלי.

כתבות נוספות