הצרכנים מעדיפים חברה שמבטיחה פחות, על פני חברה שלא עומדת בהבטחות
פורסם בתאריך: 16/10/2018, גיליון 1940
הצרכנים
שמים לב להבטחות של המשווקים, ומענישים אותם כשהם לא עומדים באותן הבטחות. זו
המסקנה המרכזית שעולה מדוח חדש של חברת הייעוץ השיווקי הבינלאומית Clear מבית M&C Saatchi. הסקר הנרחב של החברה כלל 10,000 לקוחות ו-22 מותגים שנפרסו על
פני שמונה קטגוריות מסחר שונות, בהן רכבים, אלכוהול, מדיה וקמעונאות.
יותר
מ-50% מהמשתתפים במחקר אמרו כי אינם לוקחים את ההבטחות של המותגים ברצינות, ו-32%
אמרו כי הפער בין ההבטחות של המותגים למציאות גדל. מהניתוח של חברה הייעוץ עולה,
כי הפער בין הבטחות המשווקים לציפיות הצרכנים עולה לחברות בארצות הברית בין
460-850 מיליון דולר בהכנסות שנתיות. "אתם פשוט חייבים לספק את מה
שהבטחתם", אמרה דונדה האייט, מנהלת אסטרטגיה ראשית בחברת הייעוץ.
לדבריה, הצרכנים של היום קשוחים מאוד והציפיות שלהם גבוהות במיוחד.