הצרכנים מעדיפים חברה שמבטיחה פחות, על פני חברה שלא עומדת בהבטחות

יותר מ-50% מהמשתתפים במחקר אמרו כי אינם לוקחים את ההבטחות של המותגים ברצינות, ו-32% אמרו כי הפער בין ההבטחות של המותגים למציאות גדל

פורסם בתאריך: 16/10/2018, גיליון 1940

הצרכנים שמים לב להבטחות של המשווקים, ומענישים אותם כשהם לא עומדים באותן הבטחות. זו המסקנה המרכזית שעולה מדוח חדש של חברת הייעוץ השיווקי הבינלאומית Clear מבית M&C Saatchi. הסקר הנרחב של החברה כלל 10,000 לקוחות ו-22 מותגים שנפרסו על פני שמונה קטגוריות מסחר שונות, בהן רכבים, אלכוהול, מדיה וקמעונאות.

 

יותר מ-50% מהמשתתפים במחקר אמרו כי אינם לוקחים את ההבטחות של המותגים ברצינות, ו-32% אמרו כי הפער בין ההבטחות של המותגים למציאות גדל. מהניתוח של חברה הייעוץ עולה, כי הפער בין הבטחות המשווקים לציפיות הצרכנים עולה לחברות בארצות הברית בין 460-850 מיליון דולר בהכנסות שנתיות. "אתם פשוט חייבים לספק את מה שהבטחתם", אמרה דונדה האייט, מנהלת אסטרטגיה ראשית בחברת הייעוץ. לדבריה, הצרכנים של היום קשוחים מאוד והציפיות שלהם גבוהות במיוחד.

 


 

Jim Beam. עומד בהבטחות
Jim Beam. עומד בהבטחות

מבין החברות שנבדקו במחקר, משווקת הוויסקי Jim Beam הראתה את הפער הקטן ביותר בין הבטחות המותג לבין איך שהוא נתפס בעייני הצרכנים, לעומת חברת מכשירי הסלולר והאלקטרוינקה Huawei, שרשמה את הפער הגדול ביותר. לטענת מחברי הדוח, גם חברת התעופה American Airlines אינה מצליחה לגשר על הפער בין ההבטחות שלה, לבין איך שהצרכנים חווים את השירות שלה במציאות.
כתבות נוספות