לא מבינים ביין? האפליקציה של יקב רמת הגולן תהפוך אתכם למומחים

היקב ממוקם בלב נוף עוצר נשימה ובהשראתו מייצר יין איכותי שזוכה בתחרויות ופרסים בינלאומיים. השנה השיק היקב את אפליקציית WINEUP שמנגישה את עולם היין לצרכנים. ומה עוד? כנסו

פורסם בתאריך: 01/01/2019, גיליון 1951

יקב רמת הגולן נוסד ב-1983 על ידי שמונה קיבוצים ומושבים מרמת הגולן, והיה ליקב הראשון בה. היקב הוקם שבע שנים לאחר שניטעו כרמי היין הראשונים בגולן, שהתגלה כסביבת גידול אופטימלית ליין איכותי. מיום היווסדו הטביע היקב את חותמו על עולם היין הישראלי, ושידרג את תפיסת האיכות של היין בתודעת הצרכן הישראלי. יקב רמת הגולן הביא את היין הישראלי להכרה בינלאומית בזכות איכותו, המוניטין והפרסים שזכה בהם בתחרויות היין הנחשבות ביותר בעולם.

  

ליקב חמש סדרות יין, במגוון זנים וסגנונות ומעל 50 בקבוקים:

ירדן. סדרת הדגל של היקב, המשלבת בין ענבי יין נבחרים, הטבע הפראי של רמת הגולן והיצירתיות של יינני היקב.

גמלא. הסדרה הססגונית ביותר של היקב עם ביטוי כן, עשיר טעמים, נגיש ובלתי מתפשר למגוון רחב של זנים. גמלא השמורה - יינות נבחרים שיוצרו במהדורה קטנה יחסית ובתשומת לב יתרה.

הר חרמון. הסדרה מציעה יינות איכות נגישים ומלאי טעם, המעניקים חוויה מהנה ושואבים את השראתם מפסגת החרמון.

גולן. סדרה עם שני יינות צעירים המיועדים לשתייה יומיומית, להנאות הקטנות של החיים. הסדרה נקראת על שם אזור הגידול, המפיק שנה אחר שנה ענבי יין באיכות יוצאת דופן.

שיאון. יין ממסך אדום צעיר ורענן, בעל שילוב זנים ייחודי, שמתאים לשתייה יומיומית מהנה.

 

מתוך ניסיון הכורמים והידע על רגישות גפני היין לווירוסים חקלאיים, הקים היקב ב-2007 בית גידול לחומר גלם נקי ואיכותי שיהווה את הבסיס לשתילי גפן היין. זאת, מתוך הבטחת עתיד היקב והרצון לשפר ולהשביח את איכות הכרמים. כיום, יקב רמת הגולן מוגדר כזכיין הרשמי של Entav בישראל – הן כבית גידול של חלקת אם (גידול חומר ריבוי), והן כמשתלה. המשתלה מספקת את צורכי היקב, וזמינה וערוכה לספק את צורכי כל היקבים המבקשים לרכוש גפני יין איכותיות.

 


הסביבה התחרותית

ענף היין הישראלי מתפתח וקצב ייצור היין עולה אך רמת הצריכה הממוצעת לא עלתה בשנים האחרונות, והיא עומדת על כ-5.5 ליטר יין לנפש בשנה. בנוסף, ניכרת מגמה ברורה של מלחמת הסכמים ומחירים על מוצרים מקבילים בין חברות יבוא היין הגדולות. זאת, בעוד שבקרב היקבים הישראלים, השחקנים הגדולים ממשיכים להוביל מהלכים שיווקיים עתירי ממון בניסיון לייצר לעצמם מובילות.

 

בקרב הצרכנים קיים ביקוש לזנים חדשים וניכרת מגמה של ייצור יין מזנים לא שגרתיים כמו פטי ורדו, גוורצטרמינר ופינו גרי, ופחות דגש על זני הגפנים הקלאסיים כמו קברנה סוביניון, מרלו ושרדונה.

האתגרים השיווקיים

האתגר המרכזי של היקב הוא הגדלת הזדמנויות הצריכה וחיזוק הקשר עם הצרכן הסופי במגוון קהלי יעד, בדגש על צעירים וסטודנטים. צעירים אלה, בני 18 ומעלה ובני דור ה-Y, הם כוח קנייה משמעותי בכלכלה העולמית, ומטבע הדברים מפתחים את טעמם והעדפותיהם גם כצרכני יין ואלכוהול. בני דור ה-Y ידועים ברמת תחכום גבוהה ובאורח חיים מוחצן ודיגיטלי, מה שהופך אותם לקהל יעד אטרקטיבי, אך גם מאתגר – כיוון שהם מצפים לקבל הטבות מקוריות, וחוויית לקוח נגישה ונוחה מכל מקום באמצעות הנייד. יקב רמת הגולן פועל בכמה מישורים בכדי להתמודד עם מגמות שוק מאתגרות אלו, באמצעות חדשנות ויצירתיות שיווקית, וכן באמצעות מפגשים עם הצרכן הסופי בכמה שיותר נקודות במהלך חיי היום יום.

  

הפתרונות היצירתיים

WINEUP. במהלך השנה האחרונה השיק יקב רמת הגולן פרויקט דגל דיגיטלי - אפליקציית WINEUP, פלטפורמה ייחודית לידע והנגשה של יין. האפליקציה מיועדת למתלבטים מול המדף בחנויות היין – כמו גם למלצרים ונותני שירות בתחום - ומגישה מידע מקיף על היינות, הזנים, מושגים ביין, סרטוני הדרכה ועוד. האפליקציה ניתנת להורדה בחינם ומקודמת בערוצי הדיגיטל של היקב ובאירועי יין.

 

פסטיבל יין בקמפוסים. זו השנה הרביעית שבה יקב רמת הגולן מארגן פסטיבל יין בקמפוסים (טכניון, בינתחומי הרצליה והמכללה למנהל), הזוכה להצלחה ופופולריות רבה. במתחם מעוצב נבנה בר יין שכולו יקב רמת הגולן, מוזיקה וכוסות יין במחיר מסובסד לכל סטודנט. היקב שומר על חיבור ישיר עם אגודת הסטודנטים על מנת לייצר חוויה יוצאת דופן, ולספק ערך אישי ורלוונטי בעולם התוכן של קהל היעד.

 

פרס ירדן. יקב רמת הגולן מקיים את תחרות "פרס ירדן" בפעם ה-15. פרס ירדן הינו תחרות ידע ביין עבור קהל מקצועי וחובבי יין מתוך כאלף מתמודדים שניגשו לשלב הסינון הראשוני המשיכו כ-50 לגמר, במסלול מקצועי ובמסלול חובבני. הגמר התקיים ביקב רמת הגולן שבקצרין, כאשר הזוכה בפרס הראשון קבל במתנה התמחות ביין במסעדה מעוטרת כוכבי משלן בצרפת.

 

מסיבת בציר. מאז 2013 חוגגים ביקב רמת הגולן את שיאו של הבציר במסיבת יין בלב הכרם. במסיבה משתתפים כ-1,500 איש, שמקבלים הזדמנות לחוש ולראות את הכרם בבציר וליהנות משפע של יין טוב, אוכל ומוזיקה.

 

מרכז מבקרים. היקב מטפח את מרכז המבקרים בקצרין, אבן שואבת לאירועי תרבות ומפגשי יין מרתקים. השנה הושק במרכז מיזם חדש – "מסלול היין", בשיתוף עם שישה יקבים נוספים ברמת הגולן, שבמסגרתו מקבלים המבקרים מפה ויוצאים למסע טעימות חווייתי. המפה מוגשת כממשק דיגיטלי ידידותי בנייד או כחוברת. באמצעות שיתוף הפעולה בין היקבים, מוביל יקב רמת הגולן את העמקת ההיכרות עם מפת היין הישראלי ובפרט עם כרמי הגולן.

 

יינות חדשים בסדרת הר חרמון. במסגרת סדרת היין הפופולרית ביותר של היקב, הושקו השנה שני יינות חדשים - קברנה סוביניון ורוזה. ההשקה לוותה בקידום במדיה הדיגיטלית, וכן בפרסום בטלוויזיה ובנקודות המכירה.

 


קיימות ואחריות חברתית

יקב רמת הגולן הוא חלק בלתי נפרד מהמרקם האנושי והטבע המיוחד באזור הגולן. היקב מעורב בשלל פעילויות בנושאי טבע, קהילה וסביבה - בין אם באמצעות תרומות וחסויות, ובין באמצעות שילוב של מוצרים שונים המיוצרים או נארזים על ידי אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.

 

אחד המהלכים החשובים של החברה בשנה האחרונה היה בתחום הקיימות. היקב קיבל הסמכה לבר קיימא עבור כל הכרמים בניהולו מטעם LODI RULES "for sustainable winegrowing") LODI RULES) כמו כן, היקב הקים מערכת סולארית שצפויה לייצר כ-50% מתצרוכת החשמל שלו. מדובר בצעד משמעותי, שכן הצריכה השוטפת של היקב גבוהה בשל תפעול מערכות קירור מרובות, מיכון ותהליכי ייצור מורכבים, מערכות סינון ועוד. בנוסף, המערכת מצלילה את הגגות של היקב ובכך מקטינה את השימוש באנרגיה לקירור המבנים.

 

דברים שלא ידעת על יקב רמת הגולן

  • יקב רמת הגולן שולט בכל שלבי הייצור של היין באופן מלא - מהנטיעה בכרם ועד הביקבוק.
  • ב-1984 יצא היין הראשון של היקב - ירדן סוביניון בלאן מבציר 1983.
  • 96% מהכרמים ממוקמים ברמת הגולן.
  • כ-1,200 מטר מעל פני הים - זה גובהו של הכרם הגבוה ביותר של יקב רמת הגולן, כרם אודם.
  • מעל 32 מדינות ברחבי העולם נהנות מיין יקב רמת הגולן.
  • ליקב שני גביעים עולמיים בתחרויות יין בינלאומיות.

 

אבני דרך בחיי יקב רמת הגולן

1984 - מדלית זהב כפולה ראשונה.

1998 - כרם אודם הראשון שמטפל בשיטה אורגנית וחקלאות ירוקה. חלק משיטות אלו מיושמות גם בכרמים אחרים.

2000 - מעבר לשיווק עצמאי.

2001 - פתיחת חברת מכירות בארה"ב.

2007 - הוחלט על הקמת חלקת ריבוי חדשה בניהול ישיר של היקב, בשיתוף עם Entav-Inra.

2012 - יקב רמת הגולן נבחר ליקב הטוב ביותר לשנת 2012 בקטגוריית "עולם חדש" בתחרות היוקרתית Wine Star, של המגזין Wine Enthusiast.

2013 - מכונת מיון אופטי - גרגרי הענבים ממוינים לפי צבע, גודל וצורה עבור איכות אופטימלית.

2016 - הקמת חברה משותפת למכירות והפצה עם האחים שקד.

2017 - אישור ליקב בר קיימא מ-LODI RULES תוכנית בינלאומית לקיימות.

2018 - WINEUP, השקת האפליקציה המתקדמת ליין ישראלי.



סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.
כתבות נוספות