למרות המאמצים: הצרכנים עדיין מעדיפים לרכוש מזון בחנויות הפיזיות

96% מבני דור הבייבי בומרס ו-81% מקרב המילניאלס מעדיפים לרכוש מוצרי מזון בחנויות הפיזיות ולא באמצעות האינטרנט

פורסם בתאריך: 05/02/2019, גיליון 1956

למרות מאמצי השיווק הרבים שמשקיעות רשתות המזון במעבר למכירות באינטרנט, הצרכנים עדיין מעדיפים לרכוש את מוצרי המזון בסניפים הפיזיים של הרשתות. כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה על ידי חברת Vixxo. עוד עלה מהמחקר, כי יצירת חוויית קנייה יוצאת מגדר הרגיל ואיכותם הגבוהה של המוצרים הם הסיבות המרכזיות שמספקות את הצרכנים בתחום המזון ומשאירות אותם נאמנים.

 

מהמחקר, שכלל יותר מ-1,200 צרכנים, עלה כי 87% מהם עדיין מעדיפים לבצע את רכישת המזון בסניפים הפיזיים של הרשתות. בכניסה אל תוך הנתונים הדמוגרפיים, מתגלה כי 96% מבני דור הבייבי-בומרס מעדיפים לרכוש מוצרי מזון בחנויות הפיזיות, וכך גם 81% מקרב בני דור המילניום.

 

רשתות המזון. העיקר הטריות
רשתות המזון. העיקר הטריות

הסיבה העיקרית להעדפת הצרכנים את החנויות הפיזיות היא המבחר: 84% מהצרכנים אמרו כי הם רואים במבחר את היתרון הגדול ביותר של החנויות הפיזיות על המקוונות. 60% אמרו כי הם מעדיפים את האוויריה וחוויית הקנייה בחנויות הפיזיות. היכולת לבחור את הפירות והירקות באופן אישי משפיעה גם היא באופן משמעותי על הסוגיה. לטריות המצרכים יש משמעות גדולה עבור הצרכנים. רבע מהצרכנים אמרו כי הם רוכשים מזון מוכן מרשתות השיווק, כולל פיצות, פסטות, ועוף צלוי.

 

עוד עלה מהמחקר, כי למרות שלמרבית הצרכנים יש רשת מזון מועדפת, רק 14% אמרו כי הם רוכשים רק בחנות מזון אחת. יותר מ-45% מהצרכנים אמרו כי הם קונים בשלוש רשתות מזון שונות או יותר על פני חודש אחד. גם בבחירת הרשת המועדפת הצביעו הצרכנים על טריות ואיכות המזון כסיבה המרכזית להעדפה שלהם.

כתבות נוספות