האם הצ'טבוטים גורמים לצרכנים לקנות יותר?

מערכות המחשב החכמות מאפשרות למותגים ולקמעונאים לשפר את שירות הלקוחות שלהם ולתת מענה מהיר לדרישות הצרכנים

פורסם בתאריך: 05/09/2017, גיליון 1887

הצ'טבוטים זוכים לפופולריות גדולה בשנים האחרונות. 25% מהצרכנים בארצות הברית אמרו כי הם משתמשים בצ'טבוטים על בסיס יומי, ובקרב בני דור המילניום הנתון הוא 40%. 77% מהצרכנים שהשתתפו בסקר שנערך לאחרונה אמרו כי הצ'טבוטים גורמים להם לרכוש יותר.

הצ'טבוט של H&M. משתלב היטב במובייל של הצרכנים
הצ'טבוט של H&M. משתלב היטב במובייל של הצרכנים
מותגים גדולים כגון H&M כבר הטמיעו מערכות צ'טבוטים בתמהיל השיווק והמכירות שלהם. כך למשל, כאשר לקוח מספר לצ'טבוט של H&M מה הוא מחפש, הצ'טבוט מכין עבורו רשימה של פריטים על בסיס ההעדפות האישיות שלו.
בזירת המסחר המקוון eBay, מסייע הצ'טבוט לקונים למצוא פריטים על בסיס שאלות פתוחות, וסוקר את כל מגוון המוצרים הניתנים לרכישה באתר. היתרון הגדול הוא שהצ'טבוט זוכר את ההעדפות הקודמות של הצרכן, כמו למשל המידות שלו.
מכיוון שאחוז הולך וגדל של צרכנים כבר משלימים את הרכישות שלהם באמצעות מכשירי המובייל, הצפי הוא כי התלות של המשווקים והקמעונאים במערכות הצ'טבוטים תלך ותגדל. 
נכון להיום יש לצ'טבוטים פוטנציאל לחסוך בהוצאות של המותגים והקמעונאים על שירות הלקוחות, על ידי כך שהם יכולים לשמש ככלי מעולה להפצת אינפורמציה ללא הצורך בהגדלת מצבת העובדים. בשנה הבאה מתכננות יותר ויותר חברות לנסות דרכים חדשות לשימוש בצ'טבוטים.
ממחקר שנערך לאחרונה עלה כי 35% מהצרכנים אמרו כי הם רוצים לעשות עסקים עם מותגים שיאמצו צ'טבוטים למערך השירות והמכירות שלהם.

כתבות נוספות