הטרנד החדש בעולם האופנה: באים, מודדים וקונים באינטרנט

החנויות נטולות המלאי תופסות תאוצה בארצות הברית כמו גם במדינות מזרח אסיה

פורסם בתאריך: 16/01/2019, גיליון 1953

מבקרים בחנות חדשה של Fast Retailing, החברה-האם של מותג האופנה החביב על הישראלים, יוניקלו, יכולים להיחשף ולמדוד את מוצרי המותג GU הנמצאים בחנות, אך הם אינם יכולים לקחת כלום מהחנות בסוף הביקור. החנות, תחת השם GU Style Studio, הושקה בסוף חודש נובמבר ברובע האופנה של העיר טוקיו.

 

מבקרים בחנות יכולים לבחור מבין מגוון הפריטים בקולקציה החדשה של המותג, הכוללת ביגוד, תיקים והנעלה. אך החנות אינה כוללת מלאי לרכישה. לפיכך, לאחר שהלקוחות בוחרים את המוצרים, הם יכולים להזמין אותם באופן מקוון ולקבל אותם באמצעות משלוח. נכון לעכשיו לא ברור האם החברה תמתח את הקונספט למותגים נוספים שלה, אך נראה כי הוא יאפשר לה לפתוח חנויות קטנות במרכזי הערים למגוון המותגים שהיא מפעילה, כולל יוניקלו.

 

GU . ככה עושים חדר תצוגה
GU . ככה עושים חדר תצוגה

במאמר שפורסם על החנות במגזין החדשנות PSFK, נכתב כי חנות הקונספט משתמשת בטכנולוגיה של QR להשלמת ההזמנה. הלקוחות סורקים את קוד ה-QR הנמצא על הפריט בו חשקה נפשם, ומועברים ישירות לדף הרכישה. בנוסף, החנות החדשה כוללת טכנולוגיה חדשנית המאפשרת ללקוחות לצלם את עצמם ולהשתמש בתמונה על מנת להלביש עליה את מגוון המוצרים בחנות. מהחברה האם של המותג GU נמסר, כי נכון לעכשיו הוא מפעיל 393 סניפים בכל רחבי אסיה, רובן ביפן.

 

חדרי תצוגה המחליפים חנויות פיזיות ואינם כוללים מלאי נהפכו בשנתיים האחרונות פופולריים בקרב מותגי אונליין כגון Warby ParkerBonobosקאספר ואחרים. הטרנד הזה נהיה נפוץ גם בקרב מספר גדול של מותגי יוקרה. בסוף שנת 2017 השיקה רשת בתי הכולבו נורדסטרום חנות את החנות הראשונה שלה ללא מלאי. במהלך השנה שעברה הרחיבה הרשת את הקונספט למספר חנויות נוספות בקליפורניה.

 

כתבות נוספות