לראשונה חצתה ההשקעה בפרסום במובייל את ההשקעה בפרסום בדסקטופ

מהנתונים של הלשכה האמריקאית לפרסום אינטראקטיבי עולה כי בעוד שהפרסום במובייל חווה זינוק בהשקעות, הפרסום בדסקטופ חווה ירידה חדה

פורסם בתאריך: 10/01/2017, גיליון 1856

בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2016 הוציאו המפרסמים בארה"ב 50.3 מיליארד דולר על פרסום דיגיטלי. לשם השוואה, בשנת 2015 כולה השקיעו המשווקים 59.6 מיליארד דולר על הפרסום הדיגיטלי, כאשר ההוצאות הגבוהות ביותר נרשמו ברבעון האחרון שלה - כך עולה מנתוני הלשכה לפרסום אינטראקטיבי בארצות הברית (IAB).

פרסום במובייל. המהפכה הושלמה
פרסום במובייל. המהפכה הושלמה
דיוויד דוטי, סגן נשיא הארגון, אמר כי הפרסום במובייל ובאמצעות וידאו הוביל את שיעור ההוצאות על פרסום דיגיטלי בשנה שעברה. לדבריו, "הנתונים המדהימים שנרשמו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה מראים כי המשווקים מאמינים כי האינטרנט הוא דרך מעולה להתחבר עם הצרכנים של היום". 
מהדו"ח החצי-שנתי שפרסם הארגון בנובמבר עלה כי הפרסום במובייל ריכז 47% מסך הוצאות הפרסום הדיגיטלי. עם זאת, בארגון מאמינים כי לאחר שקלול תוצאות סוף השנה יחצה אחוז ההשקעה במובייל את אחוז ההשקעה בפרסום בדסקטופ, לראשונה מאז נכנסו הטלפונים החכמים לחיינו לפני כ-10 שנים.  
בעוד שההוצאה על פרסום במובייל מרקיעה שחקים, במרבית קטגוריות הפרסום בדסקטופ נרשמת דווקא ירידה. בפועל, פורמט הפרסום היחידי בו נרשמה צמיחה גם בדסקטופ במהלך 2016 היה הפרסום בווידאו.
אחד הטרנדים המעניינים בתחום מגיע מזירת החיפוש. בעוד שההשקעה בחיפוש בדסקטופ צנחה ב-12% בחציון הראשון של 2016 לסכום של 8.9 מיליארד דולר, ההוצאה של המשווקים על חיפוש במובייל בתקופה המקבילה רשמה עלייה של 105% - והגיעה לסכום של 7.4 מיליארד דולר.

כתבות נוספות