דוח: למרות הדיגיטל, פרסום מבצעי רשתות השיווק בעיתונים עדיין משפיע על הצרכנים

עלוני המבצעים של רשתות השיווק וקוביות המכירה בעיתונות הכתובה ימשיכו להיות נדבך חשוב בתמהיל השיווק של הקמעונאים גם בשנים הבאות

פורסם בתאריך: 16/01/2018, גיליון 1905

85% מהצרכנים משתמשים בעיתוני הרשת (או קוביות המבצעים בעיתונות היומית) של הקמעונאים. כך עולה מדוח חדש של חברת המחקר נילסן. למרות שחלק גדול מהמשווקים מאמין שקוביות המבצעים המופיעות בעיתונות הכתובה או בעלוני הרשתות הם נחלת העבר, חלק ניכר מהצרכנים עדיין משתמש בהן. למעשה, השימוש של הצרכנים בתקשורת השיווקית הזו ירד רק בין 3-4% מאז שנת 2014.

 

עלוני הרשתות וקוביות המבצעים הם לא רק פופולרים, אלא גם אפקטיביים מאוד. סקר שפורסם בסוף השנה שעברה מעלה, כי קוביות המבצעים הן אחת מצורות הפרסום המשפיעות ביותר על הצרכנים והן תורמות משמעותית לבחירה להגיע לקמעונאי מסוים על חשבון הקנייה באינטרנט. אך למרות זאת, גם ערוצי הדיגיטל ממשיכים לבסס את ההשפעה שלהם על הצרכנים. 77% מהצרכנים מגיעים לאתרי החנויות באינרנט כדי לחפש מידע ו-75% רשומים לדואר האלקטרוני של המשווקים.

 

קוביות המבצעים. השפעה גדולה על החלטות הקנייה
קוביות המבצעים. השפעה גדולה על החלטות הקנייה

מהניתוח של נילסן עולה, כי הרשתות החברתיות והאפליקציות השונות הן הערוץ השיווקי שנמצא בצמיחה המהירה ביותר. יותר מ-50% מהצרכנים בארצות הברית כבר משתמשים באפליקציות של חנויות או אפליקציות מבצעים שונות. במקביל, 52% מהצרכנים מקבלים מידע על מוצרים ומבצעים ברשתות החברתיות, כאשר בקרב בני דור המילניום המספרים גבוהים בהרבה.

 

עוד עולה מהדוח, כי 52% מהצרכנים משתמשים בלפחות שמונה נקודות מגע שונות עם מותגים או קמעונאים, או בדיגיטל או בפרינט. "על מנת להצליח הקמעונאים צרכים להטמיע במהלכי השיווק שלהם מספר גדול של נקודות מגע עם הצרכנים", כותבים מחברי הדוח ומוסיפים כי הפרינט ימשיך להוות חלק משמעותי בהחלטות הקנייה של הצרכנים, לפחות בתקופה הקרובה.


כתבות נוספות