כבר לא גימיק: כך הפכו הצ'טבוטים לחלק חשוב בכל אתר

יותר ויותר משווקים משקיעים בפיתוח צ'טבוטים, במטרה לספק לצרכנים מענה מהיר ומדויק בעלות קטנה יחסית

פורסם בתאריך: 16/05/2017, גיליון 1871

עולם המדיה החברתית משתנה במהירות מדהימה - והקמעונאים משקיעים את רוב זמנם בניסיון להדביק את הפער ולהישאר רלוונטיים בעיניהם של הצרכנים הפוטנציאליים. נראה כי הכלי הפופולארי ביותר בעולם השיווק בימים אלו, אשר זוכה להשקעה אדירה מצד החברות, הוא המסנג'ר של פייסבוק - אשר מנוצל ככלי מכירה גם ברשת החברתית וגם באתרי הקמעונאים.

הצ'טבוט של סאבווי. שיחות עם מכונה
הצ'טבוט של סאבווי. שיחות עם מכונה
לאחרונה חברה רשת המזון המהיר Subway לספקית פתרונות התשלום מאסטרקארד, במטרה לייצר צ'טבוט המיועד להזמנות. הצ'טבוט החדש מופעל דרך פייסבוק, מאפשר לצרכנים לאתר את מיקומם על המפה, ואז מדריך אותם לסניף הקרוב של הרשת. בשלב השני מציג הצ'טבוט לצרכן את התפריט המוצע, מאפשר לו לשאול שאלות משלימות לגבי התפריט, ולאחר מכן להשלים את הרכישה באמצעות מערכת הסליקה של מאסטרקארד, Masterpass. גם קמעונאית המזון המקוונת Fresh Direct השיקה צ'טבוט דומה לאחרונה.
הצ'טבוטים הם חלק מטרנד מתהווה הנקרא "Conversational Commerce" (בתרגום חופשי לעברית: מסחר מבוסס שיחה).
אחת הסיבות לכך שהצ'טבוטים מבוססים ברובם על המסנג'ר של פייסבוק נעוצה בעובדה כי האפליקציות הייעודיות של הקמעונאים אינן זוכות לרוב להצלחה. לכן, היכולת לתקשר עם הצרכנים בבפלטפורמות בהן הם נמצאים ממילא, היא בעלת חשיבות אדירה להצלחה.
לחצו כאן לפרטים נוספים על הצ'טבוט של סאבווי: http://bit.ly/2pFtJ2M.
כתבות נוספות