אלו ההודעות שמעצבנות את הלקוחות שלכם
פורסם בתאריך: 14/11/2017, גיליון 1896
החלק
הארי של הצרכנים מעוניין עדיין לקבל את כל התקשורת של הקמעונאים באמצעות הדואר
האלקטרוני. אבל, חלק לא מבוטל מהצרכנים נפתח לרעיון כי התקשורת עם הקמעונאים תעשה
באמצעות הודעות טקסט ותוכנות מסרים מידיים כמו ווטסאפ, פייסבוק מסנג'ר
ואחרות. כך עולה מסקר שנערך לאחרונה בארצות הברית.
מהסקר,
שערכה חברת Narvar עלה, כי 36%
מהצרכנים היו שמחים לקבל עדכון על מצב ההזמנה שלהם באמצעות הודעות טקסט ו-34% היו
שמחים לקבל הודעות משירות הלקוחות באמצעות טקסט. לעומת זאת, רק 15% מהצרכנים רוצים
לקבל באמצעות מסרונים הודעות על מבצעים חדשים או המלצות על מוצרים.
מהסקר עולה, כי הצרכנים מוכנים לקבל מסרים מיידיים לטלפון הנייד שלהם כאשר דחיפות הנושא גוברת על החדירה לפרטיות: 37% מהצרכנים אמרו כי הודעות שכוללות מידע על מצב ההזמנה שלהם הן "חשובות מאוד"; 46% אמרו כי הודעות טקסט הקשורות לשירות לקוחות הן "חשובות מאוד"; ו-84% אמרו כי חשיבות ההודעות עולה כאשר מדובר במוצרים יקרים.
וכמו בכל נושא אחר כמעט, גם כאן יש הבדלים בין הדורות השונים. 43% מקרב בני דור המילניום (גילאי 21-29) מעדיפים לקבל עדכון על ההזמנות שהם ביצעו באמצעות מסרונים, לעומת רק 39% בקרב הגילאים 30-44, 32% בקרב בני ה-45-59, ו-28% בקרב בני ה-60 פלוס. מהסקר עולה כי הצרכנים רוצים לדעת באופן מיידי על כל עיכוב בהזמנה שלהם.
באופן כללי, 38% מכלל הנסקרים אמרו כי הם רוצים לקבל הודעות מהקמעונאים במגוון ערוצים שונים. עוד עלה מהסקר, כי 79% מהצרכנים משתמשים במסרונים ובתוכנות של מסרים מיידיים, ו-74% אמרו כי הם השתמשו בתוכנות הללו במהלך הקניות.