H&M משיקה קונספט חדש שחושף את הבעיה הגדולה של עולם האופנה המהירה

הרשת, שרשמה ירידה של 40% במכירות ב-2017, מנסה להציל את המותג שלה באמצעות כניסה לתחום ה-Off Price, לצד כניסה למכירות באינטרנט

פורסם בתאריך: 13/02/2018, גיליון 1909

רשת האופנה H&M הודיעה בשבוע שעבר על השקת קונספט חדש שיציע מחירים נמוכים עוד יותר מאלו שמציעה הרשת היום. המהלך של H&M, שעד לא מזמן נחשבה לאחת החברות החזקות בתחום האופנה בעולם, מגיע לאחר שנה קשה שבמסגרתה רשמה ירידה של 40% במכירות.

 

בהודעה שהוציאה H&M נכתב, כי הרשת החדשה, בשם Afound, תכלול עודפים של H&M, כמו גם עודפים של מותגים אחרים. לצד החנויות הפיזיות, תכלול הרשת גם פעילות בעולם המקוון. "מדובר בגן עדן לחובבי אופנה וציידי מבצעים", נכתב בהודעה שמסרה החברה.

 

H&M. המכירות יורדות, המחירים יורדים
H&M. המכירות יורדות, המחירים יורדים

המהלך של הרשת נועד לתת מענה לאתגרים הגדולים בתחום האופנה עמם היא מתמודדת בשנים האחרונות: חוסר היכולת למכור את המלאים במחירים מלאים בזמן העונה והתחזקות הקניות ברשת. הקונספט החדש הוא למעשה ניסיון של H&M להכנסת לתחום המצליח מאוד של רשתות ה-Off price (רשתות המציעות עודפים של מותגים גדולים במחירי רצפה), אבל המומחים בשוק טוענים כי מאחר שהמחירים ברשת היו גם כך נמוכים, הצעד הזה מסמן כי היא נמצאת בבעיה גדולה.

 

המהלך של פתיחת קונספט קמעונאי חדש אינו זר ל-H&M, שכבר כיום מפעילה שבעה מותגים שונים תחת המותג המרכזי שלה. כך למשל, לא מזמן השיקה הרשת מותג חדש תחת השם Nyden, במטרה לפנות לבני דור המילניום עם בגדים מעוצבים במחירים נוחים (affordable luxury). המותג יימכר רק ברשת האינטרנט ובחנויות פופ-אפ. מדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס עולה כי בשנה הקרבה מתעתדת הרשת להשיק קונספטים קמעונאיים נוספים.


כתבות נוספות