95% מהצרכנים לא רוצים שהמוכרנים יטרידו אותם בעת הביקור בחנות

הפתעה בין המדפים: הצרכנים מעדיפים שיניחו להם לנפשם ומצפים כי הטכנולוגיה תיקח חלק משמעותי יותר במסע הקניות. אז במה כדאי לקמעונאים להשקיע?

פורסם בתאריך: 24/04/2018, גיליון 1918

95% מהצרכנים רוצים שפשוט יניחו להם לנפשם כשהם מבקרים בחנות. אלו המסקנות המפתיעות של סקר חדש שנערך על ידי חברת הייעוץ HRC Retail Advisory.

 

ממצאים נוספים של הסקר: 76% מהצרכנים ציינו כי אפליקציית מובייל של קמעונאי המציגה עבורם המלצות אישיות בזמן הביקור בחנות היא בעלת חשיבות כאשר הם בוחרים את המקום לעריכת הקניות; הצרכנים מעדיפים לקבל המלצות מבני משפחה, חברים ומהרשתות החברתיות, במיוחד בכל הקשור לרכישת לבוש והנעלה; 85% מהצרכנים מעדיפים לבצע השוואת מחירים באמצעות אפליקציות מובייל, ולא בעזרתם של המוכרנים בחנות. 30% רוצים את האפשרות לשלם אצל המוכרנים ברצפת החנות, ובכך לחסוך את הצורך ללכת לקופה.

 

קונים בחנות. פחות מוכרנים יותר טכנולוגיה
קונים בחנות. פחות מוכרנים יותר טכנולוגיה


התובנה המרכזית שעולה מהסקר היא כי הצרכנים מצפים שהטכנולוגיה תיקח חלק משמעותי במסע הקניות שלהם בכלל ובתוך החנות בפרט. הצרכנים של היום מוצפים בכמויות מידע אדירות הזמינות עבורם כל הזמן, כולל בזמן שהם כבר נמצאים בחנות. מחברי הדוח כותבים, כי ההשקעה הטובה ביותר עבור הקמעונאים היא בטכנולוגיות המאפשרות לצרכנים לקבל מידע מפורט בזמן הקנייה, ובטכנולוגיות המאפשרות תשלום מיידי ללא הצורך להמתין בקופה.

 

אך לדברי מחברי הדוח, לא מדובר בבחירה בין טכנולוגיה לאנשים, וכל קמעונאי צריך למצוא את השילוב הנכון עבורו. כך למשל, 52% מהנשאלים אמרו כי קניין אישי שעוזר להם במהלך הקנייה הוא חשוב, במיוחד בקטגורית הגאדג'טים ומוצרי האלקטרוניקה. עוד טוענים המחברים, כי קמעונאים רבים מדי עושים הנחות או פשוט נדבקים למה שהם כבר רגילים לעשות וזאת, במקום לדבר עם הלקוחות שלהם, להבין אותם טוב יותר ולשפר עבורם את חוויית הקנייה.

כתבות נוספות