סיפור ההצלחה של חברת בלדרות האקספרס שהפכה למותג על

FedEx Express מעניקה לסקטור העסקי בישראל סל שירותים נרחב בתחומי היצוא והיבוא, לניהול השרשרת הלוגיסטית מקצה לקצה. זאת באמצעות הזכיינית הבלעדית אף.סי. (פליינג קרגו) אקספרס בע"מ

פורסם בתאריך: 09/10/2018, גיליון 1939

Federal Express - שמה המקורי של חברת FedEx Express, נוסדה בשנת 1971 על ידי פרדריק וו. סמית', על בסיס רעיון מתוך עבודה סמינריונית שהכין במהלך לימודיו באוניברסיטת ייל. בעבודתו תיאר סמית' מערך הפצה שלם המתבסס על מרכזי מיון (Hubs), אליהם יוטסו משלוחים, ימוינו לפי סוגם ויעדיהם, ולאחר מכן יפוזרו במטוסים ליעדים השונים. סמית' האמין כי בדרך זו ניתן יהיה להוזיל עלויות ולשלח חבילות בדרך המהירה ביותר.

 

באפריל 1973 החלה החברה לפעול באופן רשמי, כך הצליח סמית' ליישם את הרעיון ויצר את מה שתהיה לימים חברת משלוחי האקספרס הגדולה בעולם.

 

ההיבטים המרכזיים בהצלחת החברה הם שיטת מרכזי המיון של סמית', שירות מהיר ל-220 מדינות ברחבי העולם והתחייבות ללוחות זמנים מדויקים. נכון להיום, FedEx משלחת כ-12 מיליון משלוחים בכל יום עסקים, באמצעות צי של 650 מטוסים מתקדמים, 100 אלף משאיות ורכבי הפצה ו-400 אלף עובדים מומחים בתחום הבלדרות.

 

כל זאת, דרך 10 מרכזי מיון אזוריים הפזורים ברחבי העולם - ובראשם מרכז המיון הראשי בממפיס, טנסי, ארה"ב, מרכזי המיון הראשיים באירופה הנמצאים בפריז שבצרפת ובקלן שבגרמניה ומרכז המיון הראשי במזרח הרחוק שנמצא בגואנגג'ואו שבסין.

 

FedEx Express החלה את פעילותה בארץ בשנת 1990, כשיתוף פעולה עם קבוצת פליינג קרגו ומאז משמשת חברת אף.סי. (פליינג קרגו) אקספרס בע"מ כזכיינית הבלעדית שלה בישראל ומספקת מגוון רחב של שירותי תובלת אקספרס בינלאומיים המותאמים לצרכים שונים,הכוללים יבוא ויצוא של חבילות ומטענים בכל גודל ומשקל לכ-220 יעדים שונים בעולם.

 

FedEx Express מפעילה החל משנת 1997, מטוס מטען בטיסה יומית לישראל וממנה, עובדה המאפשרת לה להתחייב לזמני מסירה קבועים בעולם כולו.

 

אף.סי. (פליינג קרגו) אקספרס בע"מ הינה אחת מהחברות בקבוצת פליינג קרגו שנוסדה ב-1982, אשר מעניקה מגוון שירותי ניהול שרשרת אספקה, תובלה ולוגיסטיקה לשוק הישראלי והבינלאומי.

 


הסביבה התחרותית

FedEx Express בישראל פועלת בענף בלדרות האקספרס, ומחויבת למתן שירות ברמה גבוהה, לאמינות, למקצועיות וליכולות לוגיסטיות מורחבות. בין לקוחותיה נמנות החברות המובילות והגדולות בישראל בתחומים כגון היי טק, ביו מדיקל, אלקטרוניקה, פארמה ותעשייה ביטחונית.

 

FedEx Express בישראל מספקת ללקוחותיה שירותי בלדרות מהירים באמצעות רשת עולמית ענפה, כמו גם שירותים נוספים כגון שינוע משלוחים כבדים במיוחד, שילוח חומרים מסוכנים ומשלוחי צד שלישי (Drop Shipments).

 

באמצעות קבוצת פליינג קרגו מציעה החברה פתרונות לוגיסטיים משלימים, הכוללים שירותי ביטוח מטענים, מסחר מקוון (e-commerce), תובלה יבשתית פנים-ארצית, מרכזים לוגיסטיים לניהול מלאי, שירותי תובלה קריטית למטענים בהולים ומבוקרי טמפרטורה ושירותים ייחודיים, כגון יבוא מוחזר (RMA) - המאפשר לחברות השונות לבצע החזרות מוצר, חלקי חילוף ותיקונים בקלות ובמהירות. כל זאת, בתמיכת מגוון פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בשקיפות ובזמינות מידע במשך כל התהליך.

 

סל הפתרונות והמוצרים הנרחב של החברה מאפשר ללקוחות השונים לבחור את התמהיל הנכון להם, מבין מרכיבים שונים, כגון זמני מסירה, ארץ יעד/מקור, עלות, גודל ומשקל, תכולת המטען ועוד.

 

השוק האמריקני

האתגר המסחרי של החברות הישראליות המשווקות את מוצריהן בחו"ל הוא הנגישות לשווקים המרכזיים בעולם, ובפרט ארה"ב, שוק הייצוא הגדול ביותר של מדינת ישראל.

 

כניסת החברה לשוק הישראלי ב-1990 הביאה בשורה חדשה לאלפי חברות מקומיות, ובכך הנגישה להן את הפעילות העסקית במיוחד ביבשת האמריקנית. כל זאת באמצעות שירותי יצוא וייבוא, כגון שירות Next-Day USA - שילוח ומסירה בארה"ב תוך יום עסקים אחד בלבד ושירות FedEx Today - מסירת משלוחי יבוא כבר ביום הגעתם לישראל.

 

החברה מתאימה את עצמה לתעשייה המקומית, בין אם מדובר בחברות ישראליות או בחברות בינלאומיות שפתחו מרכזי פיתוח וייצור בישראל, באמצעות סל רחב של שירותים ייעודיים, המאפשרים להן להתחרות בחברות הענק בארה"ב.

 


FedEx בקהילה

FedEx מפעילה כבר למעלה מ-40 שנה את תוכנית FedEx Cares - יוזמה חברתית עולמית במסגרתה מתנדבים עובדי החברה, בפעילויות למען הקהילה במגוון תחומים, ביניהם חלוקת מזון לנזקקים, חינוך ושמירה על איכות הסביבה.

 

באמצעות הרשת הגלובלית שלה, מעניקה FedEx Express משאבים ושירותים למעל 200 קהילות ברחבי העולם, ובכך יוצרת הזדמנויות לשיפור איכות החיים ולהעמקת הקשר בין עובדי החברה לקהילות המקומיות שלהן הם נותנים שירות. FedEx Express ישראל משתתפת בתוכנית זו כבר מספר שנים, ופועלת כדי להרחיב את תרומתה לקהילה בתחומים נוספים.

 

חוויית לקוח

גישה מרכזית המלווה את FedEx בעולם ובישראל מציבה את הלקוח במרכז העשייה. החברה מקפידה על מתן שירות מקצועי ועל חוויית לקוח ברמה הגבוהה ביותר. זוהי "ההבטחה הסגולה" - The Purple Promise"", כאשר המוטו המנחה את עובדי החברה הוא I will make every FedEx experience outstanding"".

 

דברים שלא ידעת על FedEx ועל FedEx Express בישראל

  • חברת FedEx היא חלוצת שיטת מרכזי המיון (Hubs) לענפי השילוח והתעופה.
  • חברת FedEx משלחת יותר מ-12 מיליון משלוחים בכל יום עסקים, מ-10 מרכזי מיון אזוריים ברחבי העולם.
  • חברת FedEx היא חברת הטסת המטענים הגדולה בעולם, המפעילה צי של 650 מטוסים מתקדמים.
  • בין משלוחי FedEx יוצאי הדופן ניתן למצוא תחנת רוח, מכוניות מרוץ, מסוק בלק הוק - ואף בעלי חיים אקזוטיים כגון פינגווינים, דובי פנדה ולוטרות.
  • כל אחד ממאות מטוסי FedEx, הוא בעל שם אישי, הנבחר בהגרלה. השמות מוצעים על ידי עובדי FedEx, כהקדשה לילדיהם.
  • המותג FedEx משמש כמילה נרדפת באנגלית לשילוח אקספרס, ואפילו כשם פועל: Fedex it.
  • לוגו FedEx זכה במעל 40 פרסי עיצוב, ודורג כאחד מהלוגואים הטובים שיוצרו אי פעם.
  • מטוס FedEx הוא מטוס המטען הראשון שנוחת בנתב"ג בשעות הבוקר המוקדמות (חמש פעמים בשבוע), על מנת למסור משלוחי יבוא ללקוח הישראלי עוד באותו היום.
  • מאז 2010 זכתה FedEx Express בישראל שבע פעמים בתואר ה-Superbrand.

 

אבני דרך בחייו של FedEx

1971 - פרדריק וו. סמית' מקים את חברת Federal Express בארה"ב.

1973 - החברה מתחילה פעילות באופן רשמי ועוברת למטה המשמש אותה עד היום בממפיס, טנסי, ארה"ב.

1983 - FedEx הופכת לחברה הראשונה שמגיעה להכנסות של מיליארד דולר בתוך 10 שנים להקמתה, ללא רכישות ומיזוגים.

1990 - השקת פעילות החברה בישראל, באמצעות קבוצת פליינג קרגו והזכיינית הישראלית אף.סי. (פליינג קרגו) אקספרס בע"מ.

1994 - חברת Federal Express מאמצת את השם "FedEx" כמותג הרשמי שלה.

1997 - מטוס FedEx נוחת לראשונה בארץ. חברת אף.סי. (פליינג קרגו) אקספרס בע"מ ממותגת לראשונה כ-FedEx Express בישראל.

2015 - חברת FedEx שוברת שיא של 315 מיליון משלוחים בתקופה בין יום שישי השחור ועד חג המולד.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות