הוצאות השיווק הדיגיטלי בענף התיירות שוברות שיאים חדשים

בעבר הושקעו רוב התקציבים בתחום בטלוויזיה אך המעבר לשיווק מבוסס נתונים משנה את המגמה

פורסם בתאריך: 06/08/2019, גיליון 1980

התחרות העזה בתחום התעופה והתיירות תביא לכך שכבר בשנה הבאה ההוצאות על שיווק דיגיטלי בענף יעברו את הוצאות השיווק הדיגיטלי של ענף מוצרי הצריכה. כך עלה מדוח חדש של חברת המחקר eMarketer.

 

מהדוח עלה עוד, כי ההוצאות על שיווק דיגיטלי בתחום צפויות להגיע בשנה הבאה ל-13 מיליארד דולר, מה שימקם את התיירות במקום החמישי בכלל קטגוריות המסחר, במקום תעשיית מוצרי הצריכה - שצפויה להוציא 12.8 מיליארד על שיווק דיגיטלי בשנה הבאה.


Airbnb. התיירות עוקפת את מוצרי הצריכה
Airbnb. התיירות עוקפת את מוצרי הצריכה

עוד עלה מהתחזית, כי חברות המוצרים הפיננסיים עשויות להשקיע בפרסום דיגיטלי ב-2020 כ-18.25 מיליארד דולר, ולהתמקם במקום השני במקום ענף הרכב, שצפוי להוציא בשנה הבאה 18 מיליארד דולר על שיווק דיגיטלי.

 

מחברי הדוח מונים כמה סיבות שיביאו לגידול המשמעותי בהוצאה על שיווק דיגיטלי בענף התיירות. "באופן מסורתי, חלק לא מבוטל מתקציבי השיווק של ענף התיירות הושקעו בטלוויזיה, אבל עכשיו אנחנו רואים שינוי מגמה במסגרתו חלק לא מבוטל מהתקציבים האלו עוברים למרחב המקוון", אמרה מוניקה פירת, סגנית נשיא בכירה לתחזיות בחברת המחקר.

 

עובדה נוספת שמשפיעה על הגידול המשמעותי בתקציבי הדיגיטל, נובעת מהתחרות העזה בענף, כאשר חברות כמו Airbnb, גוגל ופייסבוק רוצות לנגוס בנתח שוק משמעותי יותר. בנוסף, המעבר של הרשתות לשיווק מבוסס נתונים מאפשר להם לטרגט צרכנים על בסיס הזמנות העבר שלהם, ולהציע להם הצעות  ממוקדות. "חברות תעופה ואגריגטורים כמו גוגל נותנים לתחום הזה תשומת לב גדולה יותר", אמרה פירת.

 

כתבות נוספות