רשת המזון שרוצה לחנך את הצרכנים לאכול בריא

קמעונאית המזון הבריא Earth Fare השיקה מגזין רבעוני שרוצה להעביר את הצרכנים באמריקה למזונות בריאים יותר. אך האם הצרכנים באמת מוכנים לשינוי?

פורסם בתאריך: 16/01/2018, גיליון 1905

כחלק מהמאמץ שלה לחנך את הצרכנים בארצות הברית לאכול בריא יותר, השיקה החודש רשת המרכולים האורגניים Earth Fare מגזין מודפס שיופץ בחנויות הספרים ובדוכני העיתונים תחת השם "The Clean Plate".

 

השקת המגזין החדש מתרחשת כשנה לאחר שהרשת יצאה בקמפיין שיווקי גדול תחת המסר "לחיות יותר עם Earth Fare". הקמפיין אתגר רשתות מזון אחרות להפוך ל"נקיות" יותר ולהציע לצרכנים מגוון גדול יותר של מזונות בריאים ואת הצרכנים לעבור לתפריט בריא יותר. הפילוסופיה של Earth Fare היא להציע לצרכנים רק מזונות שאינם כוללים שומן לא טבעי, שומן טראנס, צבעי מאכל, ממתיקים מלאכותיים ובשר הכולל אנטביוטיקה.


Earth Fare. לתזונה נכונה יותר
Earth Fare. לתזונה נכונה יותר

בגיליון הראשון של המגזין ניתן למצוא כתבות בסגנון "מדוע אוכל נקי משנה", לצד כתבה המסבירה על הסכנות הטמונות בצריכת בשר מחיות שהוזנו באיטיביוטיקה. בכל אחד מדפי המגזין ניתן למצוא גם טיפים לאכילה בריאה יותר, כולל התועלות הגלומות במגוון מזונות בריאים. בנוסף לכתבות הכלליות, המגזין כולל גם מידע על המיצוב המיוחד של הרשת, לצד מספר קטן של מבצעים.

 

המהלך של Earth Fare משתלב היטב עם המגמה הצרכנית של מעבר למזונות בריאים יותר. רשת הסופגניות Dunkin’ Donuts הודיע מוקדם יותר החודש כי היא מוציאה את צבעי המאכל המלאכותיים מהסופגניות שלה, ובכך הצטרפה למספר גדול של רשתות שנקטו בצעדים דומים.

 

מה שעלול להעיב על היוזמה הוא מאמר שהתפרסם לאחרונה במגזין תעשיית הפרסום Adweek שמעלה ספק בצעדים שנוקטות רשתות המזון במעבר למזון "נקי" יותר. לפי המאמר, הצרכנים לא צפויים לקבל בברכה את היוזמה הזאת. מחבר המאמר טוען, כי כלל לא בטוח כי נטישת צבעי המאכל ושאר החומרים המלאכותיים, שכלל הנראה יגרמו להעלאת מחירים, גם יגרמו לצרכנים לרכוש יותר מרשתות שיבצעו מהלכים מסוג זה.

 

כתבות נוספות