צעד אחד קדימה: לנובו חושבת מחוץ לקופסה

לנובו מקפידה על חדשנות מוצרית מתמדת ויצירת מוצרים מפתיעים ומתקדמים. על מנת לשמור על מעמד מוביל, לנובו חברה לעולמות התוכן של הצרכנים והגבירה את המעורבות הרגשית שלהם עם המותג

פורסם בתאריך: 28/08/2018, גיליון 1936

לנובו (Lenovo) הינה חברה בינלאומית בתחום המחשוב האישי והשרתים, אשר מוצריה כוללים מחשבים נייחים וניידים, מסכים, ציוד היקפי, טאבלטים, סמארטפונים וגאדג'טים וכן שרתים ומוצרי איחסון.

 

החברה נוסדה ב-1984 בהונג קונג כחברה לייצור ציוד היקפי, ובהמשך החלה לייצר מחשבים אישיים ומסכי מחשב. קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר התרחשה בשנת 2005, כאשר לנובו רכשה את חטיבת המחשוב האישי של ענקית המחשבים IBM והפכה לאחת מחברות המחשוב המובילות בעולם.

 

בשנת 2014 רכשה לנובו מגוגל את חברת מוטורולה מוביליטי, שהפכה אותה עד מהרה ליצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם. באותה שנה רכשה לנובו גם את חטיבת השרתים של IBM, ובכך הפכה גם לחברה משמעותית בשירותי אחסון ותעבורת דאטה לארגונים ומוסדות.

 

לצד המוצרים העסקיים של IBM, שמה לנובו דגש נרחב על הצרכן הביתי והתרחבה בשני העולמות במקביל. קו המוצרים של החברה לצרכן הביתי כולל כיום מגוון רחב של מחשבים ניידים לכל צורך - ממחשבים ניידים לעבודה, דרך מחשבים משולבי טאבלט, מחשבים לגיימרים ועד תחנות עבודה גרפיות.

 

העיקרון שמוביל את לנובו לאורך השנים הינו חדשנות מוצרית מתמדת הכוללת חשיבה מחוץ לקופסה ויצירת מוצרים מפתיעים ומתקדמים. ניתן לראות שלא פעם מקדימה לנובו את צרכי הלקוחות ויוצאת עם מוצרים חדשניים ומובילי שוק כגון היוגה, מוצרי הגיימינג ועוד.

 

לנובו ישראל, במקביל ליתר סניפי לנובו בעולם, הוקמה בשנת 2005 כשלוחה של הענקית הבינלאומית, העוסקת בשיווק, מכירות והפצה של מוצרי החברה בקרב השוק המקומי. החברה מעסיקה כ-40 עובדים בישראל.

 

הסביבה התחרותית

זירת המחשבים היא תחרותית ביותר ונוכחים בה כמה מותגים בינלאומיים. לנובו היא שחקן מוביל בתחום המחשבים הניידים בישראל, עם נתח שוק מרשים של כ-30%. קצב המוצרים החדשים היוצאים לשוק בכלל הענף גבוה במיוחד, בהתאם לקצב השינויים בעידן הטכנולוגי.

 

ערוצי ההפצה לצרכן הביתי עוברים דרך שותפים עסקיים כגון חנויות ורשתות מחשוב, וקמעונאים הפועלים בזירת האונליין. ללנובו נוכחות גבוהה בשני ערוצים אלו, תוך התאמה מלאה של מוצריה לתוכנות בעברית, אחריות, שירות לקוחות ותמיכה, שהם הפרמטרים החשובים לצרכן הישראלי בעת רכישת מחשב. ללנובו ישראל אחיזה רחבה גם בשוק העסקי, וזאת הודות לזכייה במכרזים רבים ומשמעותיים של ארגונים, מוסדות ציבור ועסקים רבים.

 

האתגר השיווקי

האתגר המרכזי של לנובו העולמית הינו לשמור על מעמד מוביל, וזאת באמצעות העמקת החדשנות ויציאה עם מוצרים שיקדימו את זמנם וייצרו ערך מוסף - הן עבור הצרכן הביתי והן עבור המשתמש העסקי. בהתאם לכך, לנובו פועלת לחזק את תפישת המותג בקרב הצרכנים, לחבר אותם לחדשנות באמצעות קידום המודעות למוצרים ולגאדג'טים הנחשקים ביותר, ולחבור לעולמות התוכן בהם הצרכנים נמצאים.

 



הפתרונות היצירתיים

חדשנות מוצרית. החדשנות המוצרית היא ערך אסטרטגי מוביל בלנובו העולמית, המקפידה להשיק מוצרים חדשים וגרסאות מעודכנות מדי חודשיים-שלושה, בכל מערך מוצרי החברה. דגש מיוחד במוצרים הוא על התעוזה - מוצרים שבעת הפיתוח קשה להעריך כיצד יתקבלו בשוק. כך היה למשל עם המחשב הנייד Yoga Book, שהושק ב-2016, אשר ניתן לשימוש גם כטאבלט ללא מקשים ומקלדת, והפך ללהיט.

 

גם תחום הגיימינג זוכה בלנובו להתייחסות מיוחדת ושיתופי פעולה מגוונים. סדרת מחשבי הגיימינג Legion עם מפרט חזק ועשיר ביכולות, משחק המציאות המדומה Jedi Challenges בשיתוף דיסני, שבו ניתן להילחם בדמויות "מלחמת הכוכבים" בעזרת חרבות לייזר ומשקפי מציאות מדומה, שהושק באוגוסט 2017 ועוד.

 

ככלל, על מנת להעשיר את עולם החומרה, לנובו משתפת פעולה עם חברות התוכן, האפליקציות והתוכנה המובילות, כמו למשל עם אינטל (מעבדי ה-i8), מיקרוסופט (העט הדיגיטלי (Windows ink) ו-Envidia בתחום כרטיסי המסך למחשבי גיימינג. פיצ'רים חדשניים רבים מעולם הצרכן הביתי עוברים באופן טבעי גם למוצרים העסקיים, מתוך הבנה שהמשתמש מחפש אחריהם גם בשעות הפנאי וגם בעבודה - במשרד או בבית.

 

אירועים חווייתיים. בשנים האחרונות לנובו הרחיבה משמעותית את פעילותה בעולם האירועים החווייתיים - מסיבות, אירועים ושיתופי פעולה עם מובילי דעה - מתוך מטרה לפגוש את הצרכן, להגביר את המעורבות הרגשית שלו עם המותג ולחבר אותו בתפישה לערכים כמו חדשנות, פאן וחוויות גדולות מהחיים.

 

הפנייה לרגש באה מתוך ההבנה כי זהו המניע העיקרי לפעולה - אם זו התפישה החיובית המתלווה לאירוע בעולם התוכן של הצרכן, העיצוב והנראות, ולא רק המפרטים הטכניים של המוצרים. בין האירועים שלנובו יוזמת או לוקחת בהם חלק ניתן למנות את אליפות ישראל בגיימינג, אירועי סטודנטים, מסיבות כמו Lenovo Premium Party שלקחו בה חלק השנה 2,000 איש בהרצליה, Gaming Friday - אירוע של לנובו שכבר הפך למסורת ובו מזמינים גיימרים ומובילי דעה לנסות סדרות גיימינג חדשות בשיתוף פעולה עם חברות המשחקים ועוד.

 

קמפיינים ומהלכים שיווקיים. לנובו ישראל מקדמת שורה של מהלכים וקמפיינים נקודתיים ורב ערוציים, בין השאר סביב השקות חדשות. כך למשל "צבעה" השנה לנובו את טיסות ארקיע לאילת והקימה חנות פופ-אפ במכולה שמסתובבת ברחבי הארץ ומביאה את חוויית השימוש במוצרים ישירות אל הצרכן, אם זה באילת, באוניברסיטאות, בנמל ת"א ועוד.

 

המהלכים השיווקיים מלווים בפעילות נרחבת בדיגיטל וברשתות החברתיות: שידורים ישירים מתוך כנסי ההיי טק המובילים בעולם, סרטוני Un-Boxing וביקורות מוצר עם יוטיוברים בעלי אלפי עוקבים וקמפיין מיוחד שנעשה לקראת פתיחת שנת הלימודים בדגש על מחשב נייד איכותי בשלל רמות מחיר. בשנת 2017 לנובו הייתה נותנת החסות לפסטיבל החופים Sail TLV Lenovo במסגרתו מותגו שמונה חופים בתל אביב והקהל הרחב נהנה מתחרויות ספורט ימי, פעילויות והופעות.

 

דברים שלא ידעת על לנובו

  • ThinkPad של לנובו חוגג השנה 25 שנים.
  • בכל שנייה נמכרים ארבעה מוצרי Lenovo בעולם.
  • בתחילת דרכה חברת לנובו שכנה במבנה בן שני חדרים בפאתי בייג'ינג.
  • סדרת ה-X של לנובו עוברת מבחן ריסוק, שפיכת נוזלים ואש לפני יצאתה מהמפעל.

 

אבני דרך בחיי לנובו

1984 - לנובו נוסדה בהונג קונג כחברה לייצור ציוד היקפי.

2005 - לנובו רוכשת את חטיבת המחשוב האישי של ענקית המחשבים IBM.

2005 - הקמת שלוחת לנובו בישראל.

2014 - לנובו רוכשת מגוגל את מוטורולה מוביליטי, והופכת ליצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם.

2017 - לנובו ישראל יוצאת במהלכי שיווק נקודתיים סביב השקות חדשות, בהן צביעת טיסות ארקיע לאילת וחסות לפסטיבל החופים Sail TLV Lenovo.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות