ידידותיים לסביבה: נורדסטרום משיקה אתר לאופנה "ירוקה"

האתר הושק לאחד שהרשת חתמה על אמנת האופנה החדשה שהושקה בכינוס ה-7G, במטרה להפחית את הנזקים של הענף לאיכות הסביבה


פורסם בתאריך: 03/09/2019, גיליון 1984

רשת בתי הכלבו נורדסטרום היא הקמעונאית המרכזית הראשונה בארצות הברית שהשיקה מיני אתר המיועד רק לאופנה "ירוקה". המוצרים באתר יהיו כולם של מותגים שמבליטים את נושא הקיימות, החל מחומרי הגלם שלהם, דרך שמירה על איכות הסביבה בתהליכי הייצור, ועד לשמירה על סטנדרטים חברתיים גבוהים והעסקה בתנאים הוגנים.

 

נורדסטרום השיקה את האתר בחודש שעבר, לאחר שהצטרפה ל-G7 Fashion Pact, קואליציה של 32 קמעונאים ו-150 מותגים מסביב לעולם ששמה לעצמה למטרה להפחית ככל האפשר את ההשפעה השלילית של ענף האופנה על ההתחממות הגלובלית. "אמרתם לנו שאתם רוצים מוצרים ידידותיים לסביבה כדי לשמור על הערכים שלכם, גם אנחנו רוצים את אותם הדברים בדיוק", נכתב באתר.

 

המיני אתר החדש מציג יותר מ-2,000 מוצרים מ-90 מותגים כמו פטגוניה, Reformation, Eileen Fisher, Toms ואחרים. המותגים נבחרים על פי מספר פרמטרים, כמו החומרים מהם הם מיוצרים, אחריות חברתית במהלך הייצור, או התרומה של המותג לחברה ולסביבה.

 

האתר של נורדסטרום. ענף האופנה מתחיל לקחת אחריות
האתר של נורדסטרום. ענף האופנה מתחיל לקחת אחריות

האתר נוצר על מנת להפוך את האופנה "הירוקה" לנגישה יותר, כשבמקביל הודיעה נורדסטרום כי היא תפעל להפתחת טביעת הרגל הפחמנית בכל שרשרת האספקה שלה. "אני יודע כי הלקוחות שלנו והעובדים שלנו יהיו נרגשים להיות חלק מהמאמץ החשוב הזה", אמר פט נורדסטרום, נשיא משותף בחברה.

 

הסכם האופנה, שנתמך על ידי נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הוצג לראשונה בוועידת ה-7G שנערכה לאחרונה בפריז. כאמור, מטרת ההסכם היא לקדם את נושא הקיימות בתעשיית האופנה הגלובלית, לה יש השפעה שלילית עצומה על הסביבה. המאמץ לשים דגש נרחב יותר על קיימות בענף האופנה מתנגש בטרנד האופנה המהירה. למרות זאת, H&M ו-Inditex (החברה-האם של זארה), חתמו גם הן על ההסכם.

 

מדוח של חברת הייעוץ הבינלאומית Accenture שהתפרסם לאחרונה, עלה כי מחצית מהצרכנים יהיו מוכנים לשלם יותר על מוצרים ששומרים על קיימות, וכי 72% קונים כיום יותר מוצרים ידידותיים לסביבה מאשר לפני חמש שנים.


כתבות נוספות