התפקיד החם הבא בסוכנויות הפרסום: סמנכ"ל בינה מלאכותית

חברות המדיה עושות כבר שימוש נרחב בלמידת מכונה ואינטליגנציה רגשית במהלכי הניתוח שלהן, אבל לא כולן מוכנות עדיין ללכת על כל הקופה

פורסם בתאריך: 18/07/2017, גיליון 1880

בעולם המדיה, בינה המלאכותית ולמידת מכונה אינן נתפסות כאמצעי השיווק הסקסי ביותר. אולם נראה כי כעת המצב הולך להשתנות.

בינה מלאכותית. התחום החם בעולם הפרסום
בינה מלאכותית. התחום החם בעולם הפרסום
סוכנות המדיה העצמאית מניו יורק Crossmedia שכרה לאחרונה סמנכ"ל לפתרונות קוגניטיביים, שיהיה אחראי על מגוון גדול של נושאים בתחום הבינה המלאכותית כגון צ'טבוטים, שיווק המבוסס על Alexa, שיווק המבוסס על נתונים בזמן אמת, שיווק מבוסס על טרנדים ועוד.
בתפקיד החדש זכה קארים סנג'בי, שמגיע מעולם הטכנולוגיות המתקדמות. "אם סוכנויות המדיה לא ידעו להטמיע את השינויים בעולם הבינה המלאכותית במהלכי העבודה שלהן הן יפסידו בקרב", אמר סנג'בי. לדבריו, המעבר לעולמות הבינה המלאכותית דומה למעבר לעולמות המדיה החברתית שהתרחש לפני כ-10 שנים.
במסגרת תפקידו החדש יהיה סנג'בי אחראי על הטמעת בינה מלאכותית ולמידת מכונה לכל אורכה ורוחבה של פעילות הסוכנות, כשהוא עובד עם מנהלי החטיבות השונות. לדבריו, תפקידו הוא לשפר את הביצועים של המחלקות השונות ואת תהליכי העבודה הפנימיים בארגון. "המטרה היא לגרום למנהלי המדיה וקנייני המדיה שלנו לחשוב על פתרונות קוגניטיביים", אמר סנג'בי. 
אולם למרות המינוי של סנג'בי והשינויים המסתמנים בשוק הפרסום, יש הטוענים כי מדובר במהלך שמקדים את זמנו. כך למשל, סוכנות הפרסום PMG עושה שימוש נרחב למדי בטכנולוגיות של בינה מלאכותית, אך עדיין לא מתכוונת למנות סמנכ"ל ייעודי לנושא.
"המפרסמים והפרסומאים הגיעו להבנה כי הם זקוקים לאינטליגנציה מלאכותית, אבל מעטים מוכנים להודיע למועצת המנהלים שלהם שבכוונתם להשקיע בתחום", אמר דסטין אינג'ל, ראש תחום ניתוח מידע ב-PMG. לדבריו, "המנהלים יודעים כי קיים סיכוי שיפספסו את המהפכה, אבל הם פשוט עדיין אינם מוכנים".

כתבות נוספות