מקדונלד'ס השיקה סדרת פרסומות שלא מזכירות את שמה

הקמפיין החדש עושה שימוש חכם במנוע החיפוש של גוגל, ואינו מוזכר כלל באתר החברה או בערוצי הרשתות החברתיות שלה

פורסם בתאריך: 09/05/2017, גיליון 1870

רשת המזון המהיר מקדונלד'ס השיקה לאחרונה קמפיין חדש בצפון אמריקה, במסגרתו הופצה סדרת פרסומות בכיכובה של הקומיקאית מינדי קלינג. הטוויסט - אף אחת מהפרסומות לא מציגה את שם הרשת או את הלוגו שלה.


מדובר בחלק ממהלך פרסומי רחב יותר של הרשת, במסגרתו נעשה שימוש בכוחם של המותגים קוקה קולה וגוגל כדי לייצר תנועה דיגיטלית לכיוונה - בדגש על צרכנים צעירים בעלי סמארטפון.
בפרסומת הראשונה אומרת השחקנית, "לפי מספר מקורות, יש מקום בו הקוקה קולה טעימה במיוחד. אז קדימה, חפשו בגוגל את המקום בו לקולה יש טעם יוצא דופן. כן, ממש עכשיו. אני מחכה". לאחר הפסקה של מספר שניות מוסיפה קלינג: "מתי בפעם האחרונה הסכימו כולם על נושא כלשהו באינטרנט? זו כמובן שאלה רטורית. התשובה היא 'אף פעם'". בסיום המונולוג מוצג צילום מנוע החיפוש, ומתחתיו הכיתוב, "קוקה קולה. למכירה עכשיו במחיר של דולר אחד לכל הגדלים".
במאמר שהוקדש לקמפיין בעיתון הניו יורק טיימס נכתב כי מקדונלד'ס מנהלת מהלך פרסומי קיצוני - לא רק בשל היעדר שמו של המותג בפרסומות, אלא גם בגלל היעדר רמז לפרסומות באתר החברה, או בכל ערוץ מדיה רשמי אחר אותו היא מנהלת.
קדם לקמפיין מהלך שיווקי מבריק של המתחרה, ברגר קינג, אשר השיקה לאחרונה פרסומת "מחתרתית" שהפעילה את מכשיר ה- Google Home באמצעות הפקודה "Ok Google".
כתבות נוספות