הבעיה הגדולה של מותגי האופנה הפרטיים של אמזון

88% מכלל המותגים הפרטיים של אמזון הם בתחום אופנת הנשים; אך יחד הם מהווים רק אחוז אחד מסך מכירות המותגים הפרטיים

פורסם בתאריך: 13/11/2018, גיליון 1944

מכל קטגוריות המסחר שאמזון פגעה בהן, תחום האופנה נפגע באופן הקשה ביותר. אך דווקא מותגי האופנה הפרטיים של אמזון, אינם מהווים תחרות למותגי האופנה הגדולים.

 

בפועל, 88% מכלל המותגים הפרטיים של אמזון הם בתחום אופנת הנשים. אבל, יחד הם מהווים רק אחוז אחד מסך מכירות המותגים הפרטיים של אמזון. כך עולה מנתונים של חברת Jungle Scout. מנתונים שפורסמו בבלומברג עלה, כי ארבעה מתוך חמישה מותגי אופנה פרטיים של אמזון מוכרים פחות מ-100 מוצרים מדי חודש.

 

אך למרות הנתונים הלא מעודדים הללו, אמזון ממשיכה בעקביות בפיתוח מותגים פרטיים בכל קטגוריות המסחר. יתרה מכך, החברה פונה ליצרנים רבים מסביב לעולם על מנת שאלו ייצרו במיוחד עבור המותגים הפרטיים שלה.

 

מותג פרטי של אמזון. הצרכנים מתחברים פחות
מותג פרטי של אמזון. הצרכנים מתחברים פחות

מחקר נוסף שנערך מוקדם יותר השנה העלה כי באופן כללי מכירות האופנה עוברות בצורה מהירה לרשת האינטרנט בכלל ולאמזון בפרט. מהמחקר עלה כי חלק לא מבוטל ממכירות האופנה שנערכו עד לאחרונה ברשת טארגט, עברו עכשיו לאמזון. אך גם באמזון מותגי האופנה הגדולים הם המוכרים המובילים.

 

נראה כי הדומיננטיות של אמזון בתחום האופנה מושכת את המותגים הגדולים לעבר זירת המסחר שלה. כך למשל, רשת הקמעונאות הרב-מותגית J.Crew, החלה לאחרונה למכור את המותגים שלה באמזון.

כתבות נוספות