המהפכה של כלל ביטוח יוצרת הצלחה

כלל ביטוח שמה לה למטרה לאפשר ללקוחותיה זמינות, שקיפות ופשטות בכל נקודות המגע. בנוסף, יצרה בידול משמעותי מהמתחרות עם שידרוג של כל מערך השירות הדיגיטלי שלה

פורסם בתאריך: 27/03/2018, גיליון 1915

מתוך הבנה כי ענף הביטוח כולו עומד בפני שינוי, עברה לאחרונה קבוצת כלל ביטוח מהפכה של ממש, החל מטיוב עסקיה והתמקדות בפעילות הליבה, דרך שינוי דרמטי במבנה הארגוני וכלה בשדרוג כל מערכות המידע והכלים הדיגיטליים שלה.

 

כלל החזקות עסקי ביטוח נוסדה ב-1987, בראשות המנכ"ל מאיר שני. החברה הינה חלק מקבוצת אי.די.בי. פתוח, ומנהלת נכסים בהיקף של כ-177 מיליארד שקלים (נכון לסוף דצמבר 2016). מנכ"ל החברה כיום הוא איזי כהן, ויו"ר הדירקטוריון הוא דני נווה.

 

כלל ביטוח עוסקת בתחומי ביטוח וחסכון מגוונים בהם פנסיה, קרנות גמל והשתלמות, ביטוחי מנהלים, ביטוחי רכב ודירה וביטוחי בריאות. הביטוחים מוצעים הן ללקוחות פרטיים והן לחברות ועסקים. החברה מחויבת לפעול בהגינות, בכבוד ובמקצועיות כלפי לקוחותיה, ולאפשר להם זמינות, שקיפות ופשטות בכל נקודות המגע עמם.

 

כלל חברה לביטוח בע"מ מדורגת בדירוג ilAA+ על ידי Standard & Poor's Maalot, מחזיקה בסוכנויות ביטוח, קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות וחברות למתן אשראי, מעסיקה כ-4,000 עובדים ופועלת בשיתוף עם כ-1,800 סוכני ביטוח בישראל.

 

הקבוצה מחזיקה בנתח שוק של כ-15% משוק החיסכון ארוך הטווח בארץ. קרנות הפנסיה של הקבוצה מנהלות נכסים בהיקף כולל של כ-54 מיליארד שקל עבור למעלה מ-700 אלף עמיתים, וקופות הגמל מנהלות נכסים בהיקף של כ-34 מיליארד שקל עבור כחצי מיליון עמיתים.

 

במסגרת פעילות ביטוח החיים, מחזיקה הקבוצה בנתח שוק של כ-21% במונחי נכסים, עם היקף פרמיה שנתית כוללת של כ-5 מיליארד שקל. הקבוצה היא מהמובילות בתחום הביטוח הכללי בישראל, עם היקף פרמיה שנתית של כ-2.3 מיליארד שקל, חטיבת הבריאות של הקבוצה מנהלת פרמיות שנתיות המסתכמות בכ-1.8 מיליארד שקל (כל הנתונים הכספיים מתייחסים לשנת 2016).

 



האתגרים השיווקיים

כלל ביטוח משווקת את מוצריה בעיקר באמצעות סוכני ביטוח, ומעניקה שירותים הן לסוכני הביטוח של החברה והן ללקוחותיהם באופן ישיר ועקיף. השינויים בשוק הביטוח, ברגולציה ובכלים הטכנולוגיים העומדים לרשות הלקוח, הציבו בשנים האחרונות אתגרים עסקיים מורכבים.

 

החברה שמה לה למטרה להיות החדשנית ביותר בשוק ולהוביל את המהפכה הדיגיטלית בענף הביטוח בישראל. היא התמודדה עד לפני כחמש שנים עם תהליכים ארוכים ומורכבים, אשר הקשו על מתן שירות ברמה הגבוהה המצופה ממנה. זאת, במקביל לצמיחתם של ערוצי הביטוח הישירים וירידה בנתחי שוק - בעיקר בענף הרכב.

 

ובנוסף, רגולציה משתנה ותכופה גם היא העמידה בפני השחקנים בענף אתגרים שדרשו מהחברה, בין היתר, לשנות את מבנה המוצרים ותהליכי העבודה, בדגש על מוצרי הבריאות ומוצרי החיסכון ארוך הטווח.

 

הפתרונות היצירתיים

מתוך הבנה כי ענף הביטוח כולו עומד להשתנות וכי יש להיערך לענף הביטוח העתידי, עברה כלל ביטוח מהפכה של ממש, החל מטיוב עסקיה והתמקדות בפעילות הליבה, דרך שינוי דרמטי במבנה הארגוני וכלה בשדרוג מערכות המידע והכלים הדיגיטליים שלה.

 

שידרוג כלל-נט. עבור סוכני הביטוח, שותפיה העסקיים של כלל ביטוח, פותחו כלים דיגיטליים מתקדמים אשר משדרגים את עבודתם השוטפת ומאפשרים ביצוע פעולות וקבלת מידע מכל מקום ובכל זמן באופן בהיר ושקוף. "כלל-נט", פורטל הסוכנים של כלל ביטוח, הושק בגרסה חדשה ומעודכנת ומאפשר לכל סוכן לקבל במסך אחד את כל הפרטים הנדרשים לו לניהול לקוחותיו, כמו גם סוגיות הקשורות לניהול עסקים והממשק שלו עם החברה.

 

בריאנט אקספרס. לסוכנים העובדים עם החברה בתחום הבריאות הושק בשנה האחרונה שירות "בריאנט אקספרס" המאפשר להם להפיק ללקוחותיהם פוליסת בריאות אונליין, ללא צורך במשלוח מסמכים והמתנה לאישור.

 

כלל College. על מנת לספק מענה לצרכי הסוכנים ועובדיהם ביישום כללי הרגולציה המשתנים, כמו גם לשמור על רמה מקצועיותם הגבוהה, הקימה החברה את "כלל College" - בית הספר לביטוח וחסכון של כלל ביטוח. אלפי סוכנים ועובדיהם עברו במהלך השנה החולפת הדרכות מקצועיות ואיכותיות במגוון תחומי העיסוק של החברה.

 

במסגרת ההדרכות ניתנים גם קורסים ייחודיים לדור ההמשך של סוכני הביטוח, אשר ממשיכים את העסק המשפחתי, ומקבלים הכשרה מלאה בתחומים המקצועיים כמו גם בפן הרגשי של ניהול העסק בתוך המשפחה. כל זאת מתוך מטרה לבנות את הדור הבא של סוכני הביטוח בישראל.

 

שירות אונליין. אתר הלקוחות של החברה מאפשר לכל מבוטח וחוסך בכלל ביטוח לצפות במגוון המוצרים אשר רכש, לעקוב אחר תשואות אישיות של חסכונותיו ולבצע פעולות אונליין באזור מאובטח אישי. בשנה האחרונה השיקה החברה אזור תביעות חדשני, יחיד מסוגו בענף הביטוח בישראל, המאפשר לכל לקוח להגיש תביעה אונליין ולעקוב אחר סטטוס תביעה קיימת, לרבות עדכון מסמכים וקבלת חיווי מלא גם אל הטלפון הנייד.

 

כלל To go. על מנת להציע ללקוחות החברה לרכוש ביטוחי רכב במחיר אטרקטיבי, מבלי לוותר על שירות איכותי של אחד מסוכני החברה, השיקה החברה את "כלל to go", אתר מתקדם למכירת פוליסות רכב חובה ומקיף בו יכול הלקוח לבחור את סוגי השירותים אותם ירצה לקבל ולשלם בהתאם, באופן פשוט וקל.

 

דברים שלא ידעת על כלל ביטוח

  • חטיבת הבריאות של הקבוצה זכתה זו שנה שנייה ברציפות בקטגוריית "חברת ביטוחי הבריאות הטובה בישראל" בדירוג נבחרי השנה של מגזין "עדיף" ועיתונאי הביטוח והפיננסים.
  • זרוע ההשקעות של הקבוצה, כ.נ.ף (כלל ניהול פיננסים), אחראית על ניהול נכסים בהיקף של כ-177 מיליארד שקל.
  • קבוצת כלל ביטוח תורמת לקהילה לאורך שנים. בשנים האחרונות מתמקדת התמיכה באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, בדגש על ילדים ותחום הבריאות.

 

אבני דרך בחיי כלל ביטוח

1962 - הקמתה של חברת הביטוח הממשלתית יובל - אבן היסוד של כלל ביטוח.

1978 - הקמת חברת כלל ביטוח.

1984-7 - כלל ביטוח רוכשת את חברות הביטוח אררט, אריה, איתן.

1987 - הקמתה של כלל החזקות עסקי ביטוח.

2013 - איזי כהן מתמנה למנכ"ל ומתווה אסטרטגיה עסקית חדשה לקבוצה.

2015 - השקת מהפכת החדשנות הדיגיטלית של החברה.

2016-7 - כלל ביטוח משיקה מגוון אתרים ושירותים דיגיטליים לסוכני החברה וללקוחותיה.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות