שילוב בין ערכים, דיגיטליות וחדשנות: Cal קוטפת פרסים

Cal הוקמה ב-1979 בשם כרטיסי אשראי לישראל, ושימשה כזכיינית הבלעדית בישראל של חברת Visa הבינלאומית. עם השנים מותגי האשראי Diners Club ו-MasterCard הצטרפו לפורטפוליו של החברה

פורסם בתאריך: 23/10/2018, גיליון 1941

לפני כעשור החלה Cal בפיתוח תוכניות אשראי חוץ-בנקאי ללקוחות פרטיים, והייתה לחברת האשראי הראשונה בישראל שהציעה תוכניות אלו. במהלך השנים טיפחה Cal את יתרונה היחסי באמצעות פיתוח מגוון תוכניות אשראי ומוצרים פיננסיים, לצד הדגשת ערכי יושרה מקצועית ואדיבות.

 

במקביל יצרה החברה שותפויות אסטרטגיות להקמת מועדוני צרכנות המעניקים ללקוחות הטבות, הנחות והחזרים כספיים, ובהם Fly Card - מועדון בשיתוף חברת אל על, הממיר נקודות שנצברו ברכישות עם כרטיס האשראי לכרטיסי טיסה בחברה, וכן המועדונים Family365, Cal-H&O, Miles&More, PowerCard, YOU ו-Calfix net.

 

לצד קהל היעד של מחזיקי הכרטיס, Cal פועלת גם מול בעלי עסקים ומספקת להם שירותי סליקה, פתרונות מימון וכלים לניהול פיננסי.

 

האתגרים השיווקיים

בשנים האחרונות עומדים בפני Cal שני אתגרים מרכזיים: יצירת בידול מול חברות כרטיסי האשראי המתחרות, והנגשת השימוש בכרטיס Cal באופן שיאפשר ללקוח לבחור בו בכל עסקה.

 


פתרונות למגזר הפרטי

בעקבות עבודה אסטרטגית עמוקה והבנה כי הלקוח מחפש שילוב בין הצעת ערך לפלטפורמה הנכונה, ממשיכה Cal בפיתוח פלטפורמות דיגיטליות חדשניות. Cal היא חברת האשראי הראשונה והיחידה בישראל המציעה פלטפורמה רובוטית (Chatbot) המספקת שירות אוטומטי ומותאם אישית המאפשר שיחה עם הלקוחות באמצעות עמוד הפייסבוק של החברה.

 

שירותי הארנק הדיגיטלי. בשנה החולפת שדרגה Cal את שירותי הארנק הדיגיטלי של החברה באמצעות אפליקציית Cal4U אשר זכתה בפרס החדשנות הבינלאומי בקטגוריית אמצעי תשלום של מוצר השנה - בחירת הצרכנים לשנת 2016.

 

האפליקציה מאפשרת הזדהות קלה ומהירה לחשבון ממכשירי הסמארטפון והטאבלט, ומציעה צפייה בפירוט העסקאות ופריסת החיובים, נטילת הלוואה חוץ-בנקאית, תזכורות לתשלומים עתידיים, הגדלת המסגרת, פריסת החיוב החודשי ועוד. בנוסף, מאפשר הארנק הדיגיטלי גם תשלום באמצעות שוברים דיגיטליים בהנחות אטרקטיביות ללא צורך בכרטיס האשראי הפיזי. לאחר בחירת השובר המבוקש והתשלום דרך האפליקציה מקבל הלקוח קוד הנשלח בהודעת SMS, באמצעותו ניתן לממש את השובר באופן אישי או להעבירו כמתנה לאדם נוסף.

 

Cal קרדיט. שירות המאפשר לחלק לתשלומים משיכות מזומן ועסקאות שנעשות בחו"ל - דבר שלא מתאפשר במעמד ביצוע העסקה. השירות מתאפשר באמצעות מסרון שמקבל הלקוח מיד לאחר ביצוע הרכישה, ובעזרתו ניתן לבחור את מספר התשלומים ולאשר את הפעולה.

 

הלוואות. במסגרת האפליקציה לקוחות החברה, פרטיים ועסקיים, יכולים לקבל הלוואות דרכה. מנתוני Cal עולה כי כ-40% מההלוואות נלקחות כיום בדרך זו. כמו כן מציעה Cal מגוון של שירותים נוספים, וביניהם חנות החוויות של Cal - אתר הטבות חדש עם חווית אי-קומרס דיגיטלית מלאה. הלקוח יכול להזמין מגוון מוצרים ושירותים מעולמות תוכן שונים: אטרקציות, הצגות ילדים, קולינריה, היכלי תרבות ועוד.

 

הפלטפורמה החדשה מרכזת באזור אישי את כל ההטבות להן זכאי הלקוח מכל מועדוני הצרכנות וכרטיסי Cal, תוך מתן מענה לפשטות וקלות ההזמנה, אפשרות לתשלום בקרדיט, וללא צורך להוציא את כרטיס האשראי.

 

הזמנת כרטיס אשראי בתהליך אינטרנטי מלא. לחברה פלטפורמה המאפשרת ללקוחות קיימים וחדשים להזמין כרטיס בצורה מקוונת, ולקבלו בתוך כשלושה ימי עסקים עם שליח.

 

חבילת Cal חו"ל. חבילת הטבות ללקוחות הנוסעים לחו"ל הכוללת הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מדריך לתכנון הטיול במתנה, הטבה מיוחדת בפיצה האט בנתב"ג, הטבה בביטוח הנסיעות לחו"ל עוד.

 

כרטיסי אשראי מעוצבים. Cal היא חברת האשראי היחידה המאפשרת לעצב את כרטיס האשראי באופן אישי ובקלות דרך אתר החברה.

 

שירות שיחזור הקוד האישי. החל מ-2017 יחלו בתי העסק בישראל בהטמעה הדרגתית של מסופים חכמים העומדים בתקן ה-EMV, ובהמשך ידרשו הלקוחות להקיש את הקוד הסודי בכל רכישה באשראי. כתוצאה מכך, לקוחות שלא יזכרו את הקוד הסודי שלהם לא יוכלו להשלים את העסקה. Cal הייתה הראשונה להשיק שירות המאפשר לקבל את הקוד הסודי דרך אפליקציית הארנק הדיגיטלי.

 

בזכות השירותים השונים הצליחה Cal להגדיל את נאמנות לקוחותיה. בדיקת החברה העלתה כי מספר הלקוחות המשתמשים בכלים הדיגיטליים השונים גדל ב-25%, והשימוש בשירותים נמצא אף הוא במגמת גידול מתמדת.

 


פתרונות למגזר העסקי

חברת Cal בעלת ניסיון של למעלה מ-30 שנים בתחום הסליקה, ומספקת שירותים רבים:

 

סליקה. אגף הלקוחות העסקיים ב-Cal סולק את כל המותגים המובילים: MasterCard ,Visa ,Diners Club וישראכרט.

 

אשראי לבתי עסק. Cal מספקת לבתי העסק מגוון רחב של פתרונות אשראי כגון הלוואות, מקדמות, ניכיון שוברים, כרטיסי אשראי לעסק, כרטיס B2B ועוד.

 

הלוואות אונליין. החל מהשנה הלקוחות העסקיים של Cal יכולים לקבל הלוואה אונליין 24/7 באמצעות אפליקציית Cal4Biz או אתר Cal עסקים.

 

קרדיט אונליין. זוכה פרס החדשנות 2017 בקטגוריית שירותי ערך מוסף לעסקים. שירות המיועד לעסקים הסולקים ב-Cal, המאפשר לבצע הקדמת זיכוי באמצעות אפליקציית Cal4Biz או אתר Cal עסקים. לאחר ביצוע הפעולה, בית העסק מקבל את הכסף לחשבונו תוך שלושה ימי עסקים. השירות החדש מאפשר גמישות במועדי הזיכוי, ולמעשה מקדים את סכום הסליקה שעומד לרשותם.

 

Cal4biz. האפליקציה לעסקים של Cal מאפשרת לבתי העסק להתעדכן בזיכוי הקרוב של העסק, לצפות בנתונים כספיים, לאתר ולבטל עסקאות, לקבל הלוואה, להקדים זיכויים ועוד.

 

Cal ביזנס. כלי ניהולי המספק מידע עסקי לעשרות אלפי העסקים הסולקים באמצעות החברה. המידע מסייע לנתח מהלכים עסקיים ולתכנן טוב יותר מהלכים עתידיים.

 

Cal Pos. אפליקציה המאפשרת לבתי עסק לכבד כרטיסי אשראי של לקוחות בצורה קלה ומאובטחת, באמצעות קורא כרטיסים המתחבר לסמארטפון או לטאבלט.

 

דברים שלא ידעת על Cal

  • ראשי התיבות של Cal (כ.א.ל) הם כרטיסי אשראי לישראל.
  • הלוגו של Cal מורכב מעשרות אימג'ים של כרטיסי אשראי.
  • Cal הינה חברת כרטיסי האשראי היחידה בישראל המציעה ללקוחותיה כרטיס אשראי מעוצב.
  • Cal היא חברת כרטיסי האשראי עם מספר מועדוני הצרכנות הגדול ביותר בישראל.
  • Cal היא הנציגה הבלעדית בישראל של מותג דיינרס - כרטיס האשראי הראשון בעולם.

 

אבני דרך בחיי Cal

1979 - חברת כרטיסי אשראי לישראל מתחילה לשווק את Visa בישראל.

1989 - החברה מפתחת לראשונה בישראל את שיטת צבירת הנקודות תמורת מתנות.

2001 - החברה ממותגת מחדש תחת השם Cal.

2013 - Cal מתמקדת באסטרטגיית "הלקוח במרכז" ומבצעת שינוי ארגוני.

2014 - השקת שפה פרסומית חדשה תחת הסיסמא "מה שטוב בשבילי" ו-"מי שאין לו כאל - חבל".

2015 - השקת תשלום במסעדות באמצעות הסמארטפון.

2016 - השקת שירות שחזור הקוד האישי ושוברים דיגיטליים.

2017 - השקת אתר אי-קומרס - "חנות החוויות של Cal".


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות