מסתבכים בנתונים: מה מונע מהמשווקים להציג סיפור שיווקי טוב לצרכנים?

מחקר חדש חשף כי 8 מתוך 10 משווקים מאמינים כי מדע מדויק וניתוח נתונים אינם מספיקים על מנת לעצב סיפור שיווקי. לטענתם, הדבר דורש יכולת יצירתית ואמנותית

פורסם בתאריך: 12/06/2018, גיליון 1925

רבות כבר דובר על הקושי של המשווקים לאסוף נתונים (ביג דאטה) שיסייעו בהגברת המכירות, לגשת אליהם ולעשות בהם שימוש נכון. אבל, דוח חדש מראה כי עבור חלק מהחברות, השימוש בנתונים יוצר בעיה גדולה אף יותר. לפי "דוח הקישוריות", שנערך עבור חברת הטכנולוגיה Widen וכלל ראיונות עם מעל ל-500 משווקים, חלק גדול מהמותגים מתקשים לספר את הסיפור שלהם על בסיס הנתונים. 

 

בפועל, כאשר המשווקים שהשתתפו בהכנת הדוח נשאלו מה הוא האתגר הגדול ביותר שלהם כאשר מדובר ברכש, ניהול וניצול הנתונים שלהם 21.5% מהמשיבים אמרו כי האתגר הגדול ביותר שלהם הוא לספר את סיפור המותג על בסיס הנתונים שאספו. משווקים אחרים שהשתתפו בהכנת הדוח אמרו כי האתגרים שלהם הם להפוך את הנתונים לנגישים יותר ופשוטים יותר לשימוש; אחרים אמרו כי הם היו רוצים לראות את הנתונים בצורה ויזואלית יותר.


ביג דאטה. איך הופכים נתונים לסיפור
ביג דאטה. איך הופכים נתונים לסיפור

מחקר שנערך בשנה שעברה על ידי Chief Marketing Technologist בקרב 600 מנהלי שיווק הציג אף הוא מסקנות דומות. מהדוח עלה כי שמונה מתוך 10 משווקים חשבו כי עיצוב נרטיב מנתונים שאספו במטרה למשוך צרכנים - זו אמנות ולא רק מדע.

 

לכן, בעוד שהמשיבים במחקר של Widen אמרו כי הם רוצים לאייש בצוות השיווק שלהם מדען נתונים בשלוש השנים הקרובות, מתוצאות הדוח ניתן להבין כי שימוש נכון בשיווק מבוסס נתונים צריך להתבסס לא רק על ניתוח נתונים מדעיים אלא גם על יצירתיות וכישרון.

 

מלבד נושא הפיכת הנתונים לסיפור, האתגר המשמעותי הבא של המשווקים הוא לדאוג כי הנתונים יהיו זמינים במגוון פלטפורמות וערוצים עליהם מבוסס מערך השיווק. מרבית מנהלי השיווק אמרו כי החברות שלהם כבר עובדות על הטמעת כלים שיאפשרו שיווק מגובה נתונים מממשק אחד, שיותאם לכל הצרכים העסקיים שלה החברה.

כתבות נוספות