האפליקציה שמעלימה את התורים בקופות

רשתות השיווק רשמו עד היום הצלחה מועטה בטכנולוגיות של סרוק ושלם, אך רשת מקומית מטקסס חושבת שעלתה על הפתרון הנכון

פורסם בתאריך: 25/12/2018, גיליון 1950

רשת השיווק H-E-B המפעילה 350 חנויות מזון במדינת טקסס, השיקה לאחרונה אפליקציה שנועדה לקצר משמעותית את הזמן אותו נדרשים הלקוחות לבזבז בתור לקופות. האפליקציה, המאפשרת למעשה סריקה של המוצרים ותשלום עבורם ללא הצורך בהמתנה ארוכה בקופות, ניתנת להורדה לסמארטפונים של הלקוחות.

 

לקוחות שמבצעים קניות באחד משבעת הסניפים בהם נערך הפיילוט לשירות החדש, סורקים את המוצרים באמצעות הסמארטפון שלהם בזמן שהם מסתובבים בחנות. לאחר השלמת הקנייה, מספקת האפליקציה ללקוח קוד QR ייעודי, אותו הוא מעביר בקיוסק שנמצא ביציאה מהחנות. השקה רחבה יותר של השירות צפויה כבר במהלך 2019.

 

האפליקציה של H-E-B. כי מי רוצה לעמוד בתורים
האפליקציה של H-E-B. כי מי רוצה לעמוד בתורים

במהלך השנים, מספר גדול של רשתות שיווק ערכו פיילוטים בטכנולוגיות שונות של סרוק ושלם, לרוב בהצלחה מועטה. כך למשל, וולמארט נטשה לאחרונה פיילוט לתוכנית במסגרתה סרקו הלקוחות של הרשת את המוצרים שהם הכניסו לעגלת הקניות שלהם, ובסיום הקנייה הראו את הסכום המצטבר לקופאים וביצעו את התשלום. מהרשת נמסר, כי הסיבה להפסקת הפיילוט נעוצה בכך שהצרכנים, באופן כללי, מעדיפים כי הקופאי יבצע את סריקת המוצרים עבורם. מעבר לכך, הצרכנים שהתנסו בטכנולוגיה של וולמארט טענו כי היא אינה בשלה לשימוש.

 

פורמט ה-Go של אמזון, המאפשר לצרכנים לקחת מוצרים בחנות ולהיות מחויבים עליהם באופן אוטומטי באמצעות החשבון, מעורר תהיות רבות בשאלה האם הוא יהיה זה שישנה סופית את פני הקמעונאות כפי שהיא מוכרת לנו במאות השנים האחרונות. אך נכון להיום הפורמט החדש של אמזון עובד בחנויות הכוללות מספר מוגבל יחסית של מוצרים, ועדיין לא בטוח שאפשר יהיה למתוח אותו גם לרשתות השיווק הגדולות, המציעות עשרות אלפי מוצרים בכל זמן נתון.


כתבות נוספות