הפרסומות החדשות של פייסבוק מאפשרות להתנסות במוצרים מרחוק

תמיד רציתם לראות כיצד ייראו המשקפים מהפרסומת עליכם או איך ישתלב הסלון של איקאה בביתכם? הרשת החברתית בדרך לעזור לכם

פורסם בתאריך: 17/07/2018, גיליון 1930

פייסבוק השיקה לאחרונה בארצות הברית מודעות פרסומת המשלבות מציאות רבודה באמצעות מצלמת הסמארטפונים של הצרכנים. כך למשל, הצרכנים יוכלו לראות כיצד משקפי השמש של Michael Kors נראות על הפנים שלהם, או כיצד רהיטים מהאתר Wayfair יראו בסלון ביתם. בין המותגים שכבר חתמו עם פייסבוק על ניסוי בטכנולוגיה החדשה ניתן למצוא את Wayfair, Michael Kors, Pottery Barn, Bobbi Brown, Sephora ואחרים.

 

"שיווק טוב יותר שווה לקניות טובות יותר", אמר טי אמאד טילור, מנהל מוצרי השיווק בפייסבוק בכנס שערכה הרשת החברתית למשווקים לקראת עונת החגים. "אתם מתחברים עם הצרכנים בדרכים לא שגרתיות שהם רוצים לקבל", הוסיף טילור.

 

פייסבוק אינה הראשונה לחבר מציאות רבודה לקניות. תוכנת המסרים המיידיים סנאפצ'ט עשתה זאת כבר בשנה שעברה באמצעות שיתוף פעולה עם מותג הרכבים BMW.

 

מודעות ה-AR. מביאות צרכנים
מודעות ה-AR. מביאות צרכנים

מפייסבוק נמסר, כי מודעות המציאות הרבודה יופיעו בתחילה בפיד של המשתמשים, אך היא סירבה למסור האם בעתיד המודעות הללו יופיעו גם באינסטגרם ובשירות המסנג'ר שלה. פייסבוק כבר מנהלת מגעים עם המפרסמים על מכירות ישירות באמצעות מציאות רבודה, שיובילו את הצרכנים מהמודעה ישירות לקנייה באתרי המפרסמים. כך מסרו בכירים בסוכנויות פרסום מובילות שנמצאים בקשרי עבודה קרובים עם הרשת החברתית.

 

לדברי אותם בכירים, השילוב של המסנג'ר עם המציאות המדומה יוכל לייצר חוויית קנייה ייחודית שתשנה לחלוטין את הדרך בה אנו קונים מוצרים. אך למרות מאמצי החדשנות של פייסבוק, נראה כי גם המתחרה סנאפצ'ט אינה קופאת על השמרים. מדיווח שהתפרסם בשבוע שעבר באתר הטכנולוגי TechCrunch עולה, כי היא עומדת להשיק בקרוב שירות שיאפשר לצרכנים לצלם מוצרים בעולם האמיתי ולהגיע ישירות לעמוד המוצר שלהם באמזון.

 

"המציאות הרבודה היא דרך נפלאה לאפשר לצרכנים לחוות את המוצרים שלכם", אמר ג'ז ג'יקוב, מנהל השיווק הראשי בקמעונאית הריהוט המקוונת Wayfair. לדבריו, המציאות הרבודה יכולה לעזור באופן משמעותי לבחירות של הצרכנים ולקצר משמעותית את הזמן הדרוש להם לבחור מוצרים.


כתבות נוספות