כך תהפכו את תוכנית הנאמנות שלכם לאפקטיבית יותר

הרישום לתוכניות הנאמנות בארצות הברית נמצא במגמת ירידה, ודו"ח חדש של חברת LoyaltyOne מנסה לספק מספר דכים שיעזרו לקמעונאים להילחם בתופעה

פורסם בתאריך: 18/07/2017, גיליון 1880

דו"ח שהתפרסם לאחרונה בארצות הברית תחת השם 2017 COLLOQUY Loyalty Census Report מעלה האטה משמעותית בקצב צמיחת מספר החברים בתוכניות הנאמנות של הקמעונאים השונים, לעומת נתוני צמיחה יציבים שנרשמו לפני כשנתיים.

תוכניות נאמנות. הרבה יותר מהנחות ומבצעים
תוכניות נאמנות. הרבה יותר מהנחות ומבצעים
"ההאטה הניכרת במספר החברים בתוכניות הנאמנות של הקמעונאים בארצות הברית מצביעה על התבגרות בשוק. הקמעונאים צריכים לשנות את כללי המשחק כדי למשוך חברים חדשים", אמרה מליסה פרונד, שותפה בחברת תוכניות הנאמנות LoyaltyOne ואחת ממחברי הדו"ח.
הדו"ח מציע לקמעונאים מספר תובנות ודרכים שיעזרו להם לשפר את המצב:

שכחו ממכירות ומהטבות מבוססות מחיר. לטענת מחברי הדו"ח, אחד התמריצים הגדולים ביותר לחברי המועדון הוא אהבה למותג או לשירות, למרות שמרבית תוכניות הנאמנות מבוססות על הנחות ומבצעים בלבד. לכן, על המותגים להשקיע יותר בתכנים שהם מציעים על מנת לחזק את הקשר הרגשי שלהם עם החברים בתוכנית.

הפכו את פדיון הנקודות לחוויה. מרבית הקמעונאים משווקים היטב את הנקודות המוצעות במסגרת התוכנית, אבל לא משווקים נכונה את פדיון הנקודות. כתוצאה מכך, 57% מהצרכנים שעזבו תוכנית נאמנות אמרו כי הסיבה לכך היא תהליך איסוף נקודות ארוך ומסורבל. 53% מהנשאלים עזבו תוכנית נאמנות משום שהנקודות אינן מאפשרות להם לרכוש דברים שהם באמת זקוקים להם. לפיכך ממליצים מחברי הדו"ח להוסיף לתוכנית אלמנט של מישחוק סביב איסוף הנקודות ופדייתן.

התייחסו לחוויית הקנייה. תוכנית התשלומים מראש של רשת בתי הקפה סטארבאקס, שנועדה לאפשר לחברים לדלג על התורים הארוכים בסניפים, היא דוגמה טובה לדרך בה יכולים הקמעונאים לשלב את חוויית הלקוח בתוכנית הנאמנות שלהם. לדברי מחברי הדו"ח, "תוכנית הנאמנות חייבת ללכת מעבר לאיסוף נקודות ונתינת מתנות, אל פתרון בעיות אמיתיות של הצרכנים".

הגבירו את הפרסונליזציה. בעולם מבוסס הנתונים בו אנו חיים פילוח מדויק יותר של הלקוחות הוא דבר מתבקש. ייתכן, כותבים מחברי הדו"ח, כי תוכניות הנאמנות צריכות להתמקד מעתה יותר בלקוחות הטובים ביותר של המותגים.

כתבות נוספות