בגלל הרוח: הצרכנים הצעירים מחפשים משמעות - ומותגים

בני הדורות הצעירים עוזבים את הדת המסורתית ומחפשים להתחבר למותגים המעשירים את הנפש והרוח שלהם

פורסם בתאריך: 19/02/2019, גיליון 1958

ההיסטוריה מלמדת כי רוחניות היא דרך בטוחה להגיע לרווחיות. אך עבור צרכנים צעירים רבים בארצות הברית הדתות המסורתיות חשובות היום פחות מבשנים הקודמות. כתוצאה מכך, במקום להשקיע בצלבים  מזהב טהור ושאר אביזרי קדושה, הצעירים של היום משקיעים את כספם במוצרים רוחניים אלטרנטיביים, כמו למשל נרות בניחוח לוונדר וביצי הקוורץ השנויות במחלוקת.

 

לפי דיווח של חברת MarketWatch, מספר הצעירים בארצות הברית בגילאי 18-29 המאמינים בקיומו של האל ללא ספק, צנח מ-81% בשנת 2007 ל-67% בשנת 2012. לעומת זאת, יותר מ-50% מהצרכנים הצעירים בארצות הברית מאמינים במדע באופן מובהק.


השוקולד המדיטטיבי. צרכנים מחפשים משמעות
השוקולד המדיטטיבי. צרכנים מחפשים משמעות

מהדוח של MarketWatch עולה עוד, כי מספר הצרכנים המאמינים בשיטות רוחניות אלטרנטיביות כגון אסטרולוגיה, קריאה בכף היד וקלפי טארוט רשם צמיחה משמעותית בין השנים 2001 ל-2016, ונכון להיום, השוק הזה מגלגל יותר משני מיליון דולר בארצות הברית לבדה.

 

העסקים למכירת מוצרים "רוחניים" בארצות הברית נמצאים בצמיחה מואצת בשנים האחרונות, ומותגים בתחום שמוכרים מוצרים כגון סבון לריפוי עצמי, קריסטלים, שוקולד מדידטיבי ועוד רבים אחרים זוכים להצלחה גדולה. לטענת מחברי הדוח, הצמיחה הזאת תמשיך גם בשנים הבאות והיא מבוסס על הרעב של בני הדורות הצעירים למוצרים רוחניים.

 

מדוח של סוכנות הקריאיטיבי Virtue, השייכת למגזים המצליח Vice, עלה כי 54% מבני דור המילניום ובני דור ה-Z מחפשים להתחבר למותגים שמעשירים את הנפש והרוח שלהם. דוח של מגזין תעשיית הפרסום Adweek העלה, כי 77% מהצרכנים בני הדורות הצעירים רוצים לרכוש ממותגים המאמינים בערכים הדומים לערכים בהם הם מאמינים.

 

כתבות נוספות