החשש הגדול: מדוע מהפכת הארנקים הדיגיטליים תקועה?
פורסם בתאריך: 09/10/2018, גיליון 1939
מרבית הצרכנים בארצות
הברית מאמינים כי הארנקים הדיגיטליים יחליפו את הארנקים הרגילים עד שנת 2025. כך עולה
מדוח של חברת Synchrony Financial. למרות זאת, דוח של חברת InfoScout מגלה כי אימוץ הארנקים הדיגיטליים בקרב הצרכנים בפועל הוא איטי מאוד.
דוח שנערך לאחרונה בקרב אלף משתמשי סמארטפונים בארצות הברית העלה כי התמריץ המרכזי לעבור לארנק דיגיטלי הוא הצעות מכר טובות יותר. מחקר מוקדם יותר שנערך על ידי חברת comScore בשנת 2015 הראה גם הוא נתונים דומים.
המחקר הנוכחי מגלה כי הסיבות בגינן הצרכנים מוכנים לבחון את המעבר לארנקים דיגיטליים אינן נעוצות רק במבצעים והנחות. חלק לא מבוטל מהצרכנים שהשתתפו בסקר אמרו כי הם מגלים עניין במעבר לארנק דיגיטלי בגלל היכולת שלו לנהל בצורה טובה יותר את כרטיסי המועדון השונים, את נקודות הנוסע המתמיד שלהם ואת הקופונים. 69% מהמשתתפים בסקר הצביעו על היכולת לשמור את כל כרטיסי המועדון שלהם במקום אחד כסיבה מרכזית במעבר אפשרי לארנק דיגיטלי.
מהצד השני, יכולות נוספות של הארנקים הדיגיטליים, כמו למשל היכולת של המותגים לתקשר עם הלקוח באמצעות הצעות פרסונליות, אינן זוכות לאהדה גדולה בקרב הצרכנים שהשתתפו במחקר. מהדוח עולה, כי הסיבה המרכזית לאי המעבר של הצרכנים לארנק דיגיטלי היא החשש שהטכנולוגיה אינה מאובטחת מספיק. 59% מהצרכנים אמרו כי החשש הזה משאיר אותם, בינתיים, עם הארנק הישן והטוב.