"מעולם לא היה זמן טוב יותר להשקת מוצרים חדשים"

בשנים האחרונות מושקים בכל שנה מעל 30 אלף מוצרים חדשים, אך חברת המחקר נילסן טוענת כי השוק מוכן להשקות מוצר נוספות

פורסם בתאריך: 31/12/2019, גיליון 1997

בכל שנה בשנים האחרונות מושקים מסביב לעולם כ-30 אלף מוצרי צריכה חדשים. כמות מוצרים שיכולה למלא בקלות סניף בינוני של רשת שיווק. עם כל ההזדמנויות הקשורות להשקות האלו, שוק מוצרי הצריכה של היום הוא צפוף מתמיד.

 

אף על פי כן, לדברי קריסטין ברהם, מנהלת בכירה בזרוע החדשנות של חברת המחקר והייעוץ נילסן, BASES, מעולם לא היו זמנים טובים יותר לחדשנות ולהשקת מוצרים חדשים. למעשה, כותבת ברהם בפוסט שפרסמה לאחרונה, שליש מהצרכנים בארצות הברית אמרו כי הם מחפשים אחר מוצרים חדשים באופן אקטיבי.

 

ועם כל כך הרבה השקות של מוצרים חדשים, המותגים הוותיקים מוצפים באתגרים לא פשוטים, לצד הזדמנויות גדולות. "הגיע הזמן לחשוב מעבר לאסטרטגיה של 'מעט יותר, גדול יותר, טוב יותר'", כותבת ברהם. לדבריה, המשווקים צריכים לשקול דרכים חלופיות להצלחה על מנת לבדל את המותג והמוצרים שלהם מהמתחרים, להישאר רלוונטיים ולנצח בשוק התחרותי.

 

White Claw Hard Seltzer. תקופה טובה לחדשנות מוצרית
White Claw Hard Seltzer. תקופה טובה לחדשנות מוצרית

חשוב מכך, היא כותבת, השוק הדינמי בו אנו חיים מציב הזדמנויות שוות לכולם. ברהם הביא לדוגמה אנליזה שערכה החברה שלה בעקבות מעקב אחר מספר גדול של השקות מוצר במהלך השנים האחרונות. מהאנליזה של נילסן עלה, כי למרות ש-70% מההשקות היו הרחבות של מותגים קיימים, הן לא הצליחו יותר מהשקות של מותגים חדשים. לכן, הגיע הזמן לשים בצד את ההנחה כי השקת קו מוצרים חדש תחת אותו המותג היא בטוחה יותר.

 

למרות הטענה שלא היה זמן טוב יותר להשקת מוצרים חדשים, חשוב לציין כי רק 30% מכלל ההשקות בארה"ב יצליחו לרשום גידול במכירות שלהם בשנתיים שלאחר השקתם. אלו שמצליחים משלבים רעיון נהדר עם חוויית מוצר מעולה, לצד תוכנית השקה מותאמת למוצר.

 

אנו רואים שיוזמות חזקות ומוצרים מצטיינים מגיעים ממגוון מקומות שונים להפליא, כתבה ברהם. לדוגמה, המשקה החדש White Claw Hard Seltzer שפרץ דרך בתחום המשקאות האלכוהוליים. המשקה הושק בתחילה במרחב המקוון, לפני שהוא הגיע לחנויות הפיזיות. מהצד השני, גם מותגים ותיקים רשמו הצלחות יפות, כמו לדוגמה המותג Dove שנכנס לתחום מוצרי הטיפוח לילדים, או יופלה שניכנס לתחום היוגורט הצרפתי.

 

לאחר שבחנו את 25 השקות המוצר המשמעותיות בארצות הברית בשנת 2019, מעלה נילסן מספר גישות בהן נוקטים המותגים: הרחבות מותג המגיעות ממדינות אחרות בהן פועלים המותגים; השקת מותגים חדשים בשוק האמריקני; הרחבות מותג פנימיות בארצות הברית.


מהנתונים של נילסן עלה, כי 25 ההשקות המצליחות של 2019 היוו כ-70% מההכנסות שהתקבלו בעקבות השקת מוצרים חדשים השנה.

כתבות נוספות