האם האמריקנים מוכנים לעונת חגים עם קניות ישירות מהמותג?

טרנד המותגים שמוכרים ישירות לצרכן משנה את תחום הקמעונאות בארצות הברית ומשפיע גם על עונת החגים


פורסם בתאריך: 26/11/2019, גיליון 1993

ב-15 לנובמבר נחגג בארצות הברית בפעם הראשונה חג קניות חדש - יום שישי של ה-DTC (DTC Friday). יום הקניות החדש הזה, הושק בשקט יחסי וכלל 120 מותגי DTC (מותגים המוכרים ישירות לצרכן ולא דרך קמעונאים) מובילים.

 

מאחורי המהלך השיווקי הזה עומד טים ארמסטרונג, מי שזכור לרבים כמנכ"ל לשעבר של פורטל AOL וסמנכ"ל השיווק הראשי של גוגל. בחודש פברואר השנה השיק ארמסטרונג אתdtx company  המשקיעה ביצירת מותגי DTC ובייצור פלטפורמות לחברות הפועלות בתחום.

 

THIRDLOVE. כי מי בכלל צריך קמעונאים
THIRDLOVE. כי מי בכלל צריך קמעונאים

בזמן השקת החברה כתב ארמסטרונג כי החלק הארי של הקמעונאות, גם כיום, מבוסס על מערכת יחסים חד כיוונית עם הצרכנים. לדבריו, פורמט ה-DTC מאפשר למותגים לייצר ערוץ דו-כיווני עם הצרכנים. מוקדם יותר החודש התראיין ארמסטרונג לערוץ הטלוויזיה בנושאי כלכלה CNBC והגדיר את ה-DTC כטרנד ענק שעשוי לשנות את עולם הקמעונאות בשנים הבאות. ארמסטרונג הביא לדוגמה את ההחלטה האחרונה של חברת נייקי לצאת מפלטפורמת המסחר של אמזון ולעבור למכירה מקוונת רק בערוצים ישירים.

 

עד היום השקיעה dtx company בשש חברות DTC, כולל חברת המשקאות Dirty Lemon וחברת ההלבשה התחתונה THIRDLOVE. במקביל, החברה מפתחת מוצרים טכנולוגיים לעולם ה-DTC ומתעסקת בהשמה של טאלנטים בכירים בתחום.

 

DTC Friday, שנערך בדיוק שבועיים לפני הבלאק פריידיי, הציע כמה דוגמאות לאיך dtx יכולה לעזור למותגי DTC. כך למשל, מעבר למבצעים שנערכו באותו היום, לקוחות כלל המותגים המשתתפים יכלו לתרום חמישה דולר לארגוני צדקה שונים, על פי בחירתם באמצעות פלטפורמת Givz, המאחדת במקום אחד אפשרות לתרום למאות ארגוני צדקה שונים.

כתבות נוספות