אסתי לאודר: להפוך קרם פנים ליצירת אומנות

יותר מ-70 שנה לאחר שהגברת אסתי לאודר השיקה קו קטן של מוצרי קוסמטיקה מביתה בניו יורק, הפך Estee Lauder לתאגיד הפועל ב-150 מדינות בעולם באמצעות מספר גדול של מותגי על

פורסם בתאריך: 16/01/2019, גיליון 1953

המותג אסתי לאודר מייצג מורשת של יזמות לצד חדשנות טכנולוגית. המותג נושא את שמה של המייסדת האגדית, אסתי לאודר, אם ניו-יורקית צעירה שהשיקה קו קוסמטיקה קטן בשנת 1946. את ההשראה קיבלה לאודר מנשים שפגשה בסלון היופי המקומי, שהתעניינו באופן בו היא מטפחת את עורה. לאודר יצאה בסדרה בת ארבעה מוצרים - שמן לניקוי העור, ערכת קרם, קרם רב-תכליתי עשיר ותחליב לעור באריזות כחולות, שהפכו מאוחר יותר לסמל הזיהוי של המותג. רק שנתיים לאחר מכן, בשנת 1948, כבר חתמה לאודר חוזה ראשון עם בית הכל-בו הגדול Saks Fifth Avenue בניו יורק.

 

המהלך השיווקי הראשון שעשתה לאודר עם כניסתה ל-Saks, היה פנייה ללקוחות מועדפים עם משלוח כרטיסים לבנים מודפסים באותיות זהב שהציעו מתנה בכל רכישה. בתוך יומיים בלבד אזל מלאי המוצרים מהחנות, וכך למעשה המציאה לאודר קונספט שיווקי של מתנה בעת רכישה, המשמש כיום ככלי מכירה שכיח בענפי הטיפוח ברחבי העולם. בשנים שלאחר מכן המשיכה לאודר להרחיב את קו המוצרים של המותג והכנסתו לחנויות ורשתות נוספות. בשנת 1960 יצא המותג לראשונה מגבולות ארצות הברית עם השקתו בבית הכל-בו Harrods בלונדון.

 

מראשית הדרך שמה לאודר דגש מיוחד על מחקר ופיתוח של המוצרים, החל מפורמולות ייחודיות ועד מארזים מתקדמים ומיתוג מובלט. לאודר נודעה כיזמית נחושה, שאינה מקבלת סירובים בקלות. כאשר ניסתה לשווק את מוצריה ל-Galeries Lafayette בפריז ונענתה בשלילה, שפכה לאודר את הבושם Youth-Dew על רצפת החנות בדרכה החוצה, וכך יצרה בעצמה ביקוש לנינוח בקרב הלקוחות. תוך ימים ספורים נכנסו מוצרי לאודר לבית הכל-בו הצרפתי.

 

לאודר נודעה גם בהשקת מוצרים יקרים באופן חריג לזירת הטיפוח. ב-1956 השיקה את הקרם, Re-Nutriv, שנמכר במחיר של למעלה מ-100 דולר לצנצנת (שווה ערך לכ-1,000 דולר כיום). למרות מחירו הגבוה, שיווקה לאודר את הקרם כיצירת אמנות ויצרה לו ביקוש גבוה. כיום פועל תאגיד מותגי הקוסמטיקה והטיפוח Estee Lauder ב-150 מדינות, ומוביל בייצור, בשיווק ובמכירת מוצרים תחת פורטפוליו רחב של מותגים. מהקמתו ועד היום, ממשיך המותג לקדם חדשנות בהשקת תכשירים מתקדמים, פתרונות שיווקיים עדכניים וחוויית מוצר נחשקת ליצירת מסע לקוח שלם.

 

הסביבה התחרותית

המותג Estee Lauder פועל בקטגוריות האיפור, הטיפוח והבישום. שוק הקוסמטיקה בישראל מגלגל סכום של כ-350 מליון שקל בשנה, ושוק הבישום מגלגל כ-670 מיליון שקל בשנה. בשנים האחרונות נמצא שוק האיפור במגמת גידול מהירה בארץ ובעולם.

 

אסתי לאודר הוא המותג בעל אחוזי הגידול הגבוהים ביותר בשוק הקוסמטיקה היוקרתית בישראל, ומגדיל את נתח השוק באופן משמעותי מול המתחרות.

 

האתגר השיווקי

שינויים בהתנהגות צרכנית השפיעו גם על קטגוריית הטיפוח והקוסמטיקה. התפתחויות בעולם הדיגיטלי הובילו לריבוי מסרים לצרכן, במקביל לפלטפורמת ה-E-commerce שנמצאת במגמת צמיחה מתמדת. על רקע השוק הרווי ממשיך מותג אסתי לאודר לבדל את עצמו באמצעות תדמית ומיצוב יוקרתי שבוססו לאורך שנים, לצד פנייה ממוקדת לקהל הצעיר, דור המילניום.

 


הפתרונות היצירתיים

השקת נקודות מכירה בלעדיות למותג. מעבר לרשתות הפארם ופרפומריות פרטיות נבחרות, יצאה השנה אסתי לאודר בהשקת נקודות מכירה בלעדיות, המסייעות ביצירת חוויית לקוח ייחודית ובבידול המותג.

 

פתיחת חנות הדגל. חנות המותג הראשונה בארץ הושקה בקניון איילון ברמת גן ומהווה צוהר לחובבות המותג כמו גם למתנסות חדשות. החנות מעניקה חוויית לקוח שלמה עם מוצרים בלעדיים שאינם מוצעים בנקודות מכירה אחרות, לצד צוות מאפרים. החנות כוללת גם חדר טיפולים המציע טיפולים מתקדמים עם מגוון מוצרי הטיפוח של החברה, לצד הזדמנות להתנסות ראשונה במוצרי היוקרה של אסתי לאודר.

 

חנויות פופ-אפ. המותג אסתי לאודר ממשיך לרשת את פעילותו באמצעות פתיחת חנויות ניידות בקניונים ברחבי הארץ. חנויות הפופ-אפ בולטות במיתוג המוכר של אסתי לאודר, ומציעות ממגוון מוצרי המותג, לצד מוצרים חדשים וצוות מאפרים מקצועיים.

 

חדשנות טכנולוגית

הבוט של אסתי לאודר. מתוך עירנות לצרכים המשתנים של לקוחותיו ולתמורות בפלטפורמות השיווק, ממשיך המותג לייצר חדשנות גם בעולמות הדיגיטל. השנה השיקו באסתי לאודר בוט חדש, ממשק משתמש באפליקציית פייסבוק, המייצר מעטפת פתרונות ללקוחות המעוניינות למצוא את גוון האיפור המושלם לעורן. זהו כלי חדשני שהוכיח את עצמו עם אלפי משתמשות כבר בחודש ההשקה הראשון.

 

אתר סחר. האתר של מותג אסתי לאודר מהווה ערוץ נוסף לתקשור ערכי החברה ללקוח. האתר כולל חנות מקוונת עם שירות לקוחות בשפה העברית ומשלוח אישי עד הבית, תוך שלושה ימי עסקים. האתר מציע גם מוצרים בלעדיים והשקות למוצרים חדשים. בנוסף, כולל האתר עולם תוכן נפרד עם כתבות מגזיניות מתחלפות ותוכן בהשראת מוצרי החברה, המסייעים להנגיש את סיפור המותג ולייצר חוויה הוליסטית עבור הלקוח.

 

חדשנות מוצרית

השקת ג'ל עיניים מסדרת Advanced Night Repair. סדרת הטיפוח היוקרתית והאייקונית של אסתי לאודר, Advanced Night Repair, מתחדשת עם קרם ג'ל לעיניים המסייע בתיקון ומניעת השפעות מזיקות לעור סביב העיניים, וביניהם נזקי קרינה, זיהום אוויר ואור כחול המוקרן ממסכים. Advanced Night Repair Eye Supercharged Complex Synchronized Recovery הוא המוצר הראשון בשוק המעניק פתרון לנזקי הקרינה שמרבית האוכלוסיה נחשפת אליה מדי יום.

 

התכשיר הושק לאחר מהלכי מחקר ופיתוח ארוכים ומשלב פורמולה פטנטית בלעדית. מותג אסתי לאודר ממשיך לעמוד בחזית החדשנות הטכנולוגית במחקר ופיתוח מוצרים למעטפת פתרונות מלאה ללקוח.

 

דברים שלא ידעתם על Estee Lauder

"ההצלחה תלויה בתעוזה להגשים את החלומות" - אמרה הגברת אסתי לאודר שהפכה קרם בייצור ביתי לאימפריה, משפט שמלווה את החברה עד היום.

המותג אסתי לאודר ממוצב במקום הראשון במכירות ברשתות הפארם בקטגוריית האיפור היוקרתי, עם הובלה בקטגוריית המייק-אפ.

המותג ממוצב במקום הראשון גם במכירות סרומים ברשתות הפארם.

Advanced Night Repair, הסרום האייקוני של המותג, מבוסס על 40 פטנטים שונים.

 

אבני דרך בחייו של Estee Lauder

1946 - אסתי וג'וזף לאודר משיקים את המותג Estee Lauder.

1947 - Estee Lauder נכנסת לבית הכלבו Saks Fifth Avenue.

1960 - המותג נכנס לראשונה לפעילות בינלאומית בבריטניה.

2002 - המותג פותח נציגות בשוק הישראלי.

2017 - פתיחת חנות קונספט בקניון איילון ופתיחת אתר האונליין Esteelauder.co.il.

2018 - פתיחת חנויות בקונספט פופ-אפ בקניונים.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות