המשווקים מתקשים ליצור מסרים אישיים לצרכנים

מדוח חדש עולה, כי למרות שהמשווקים מודעים היטב לחשיבות הגדולה של הפרסונליזציה בתהליך השיווק, הם עדיין לא בטוחים כיצד מנהלים אותה נכון

פורסם בתאריך: 03/07/2018, גיליון 1928

יצירת מסרים אישיים היא האתגר המרכזי של המשווקים בדרך להצלחה באוטומציית פרסום, והטמעה של אוטומציית פרסום היא האתגר השני עמו מתמודדים המשווקים. כך עולה מדוח חדש של חברת Ascend2. מהדוח עולה עוד, כי למרות האתגרים, מערכי השיווק האוטומטיים של מרבית המשווקים נמצאים במגמת שיפור. במחקר נבדקו 250 משווקים בעולם, כאשר כ-40% הם משווקי B2B, כ-40% הם משווקי B2C ו-20% נוספים משווקים לשני המגזרים.

 

יצירת תכנים פרסונליים היא מהאתגרים המרכזיים של המשווקים בכל הקשור לשיווק אוטומטי, והיא נמצאת רק אחרי הרצון הכללי יותר של המשווקים ליצירת אסטרטגיה מצליחה ושיפור חוויית הלקוח. מחברי הדוח הציגו למשווקים שבע טקטיקות המשמשות לאופטימיזציה של מהלכי שיווק אוטומטיים, ושאלו אותם אילו טקטיקות מבניהן הן האפקטיביות ביותר לדעתם ואלו טקטיקות אפקטיביות פחות. הטקטיקה שצוינה על ידי המשווקים כאפקטיבית ביותר היא מיפוי חוויית הלקוחות. עבור חברות בתחום ה-B2B, צוין מיפוי מסע הלקוח כטקטיקה החשובה ביותר.

 

אוטומציית שיווק. הרבה מאוד אתגרים
אוטומציית שיווק. הרבה מאוד אתגרים

במקום השני לאחר מיפוי חוויית הלקוח צוינה התאמת מסרים אישיים. הטקטיקה הזו נרשמה כאפקטיבית על ידי 51% מהמשווקים. 35% מהמשווקים ציינו את דפי הנחיתה כטקטיקה משמעותית להצלחת הקמפיינים השיווקיים, ו-43% אמרו כי שימוש בלימוד מכונה ומערכות של אינטליגנציה מלאכותית (AI) הם בעלי חשיבות גדולה להצלחת הקמפיינים השיווקיים. לטענת מחברי הדוח, הסיבה שהשימוש ב-AI נחשב אפקטיבי על ידי חלק קטן יחסית של המשווקים היא שלמרביתם פשוט אין ניסיון בתחום.

 

השימוש במערכות AI עבור חיזוי ובניית מודלים נתפס אצל מרבית המשווקים כאחת הטקטיקות הקשות ביותר ליישום. הטקטיקה הקשה ביותר ליישום בעיניי המשווקים היא התאמת תכנים אישיים לצרכנים.

כתבות נוספות