"78% מהצרכנים הישראלים נחשפו ללוגו מוצר השנה על אריזות ובפרסומות"

כך עולה ממחקר שערך מכון קנטאר מדיה. יותר מ-17 זוכים העלו השנה אריזות עם לוגו מוצר השנה על המדפים

גיליון דצמבר 2017

לאחר 12 שנים בישראל, לוגו "מוצר השנה – בחירת הצרכנים" הוא אלמנט שיווקי חזק שמסייע למשווקים לבלוט במדיה ועל המדפים. בסקר שערך לאחרונה מכון המחקר קנטאר מדיה, עלה כי 78% מהצרכנים בישראל ראו וזיהו את לוגו "מוצר השנה – בחירת הצרכנים" בפרסומות ועל גבי אריזות. עוד נמצא, כי 82.4% מקרב הצרכנים דיווחו כי הם מכירים את הלוגו.

מימין לשמאל: מוצרי סבון של ניוואה ושלגונים של לה פרוטה
מימין לשמאל: מוצרי סבון של ניוואה ושלגונים של לה פרוטה


עוד עלה מהסקר, כי למעלה מ-60% מהנשאלים היו מעדיפים לבחור במוצר או שירות שזכו בפרס מוצר השנה אם היו עומדים בפני בחירה מול מוצר או שירות ללא הלוגו. בנוסף, כ-55% מהצרכנים שרכשו מוצר או שירות זוכים, העידו כי הלוגו השפיע על בחירתם במוצר זה.  


כיום, ניתן למצוא על המדפים אריזות רבות של זוכי 2017, שמנצלות את עוצמתו של הלוגו, ומציגות אותו על האריזות, כפי שניתן לראות בגלריית התמונות בהמשך הידיעה. בין השאר, עלו השנה על המדפים אריזות עם לוגו של החברות: רבלון, נוטלה, ניוואה, גלידות נסטלה, ד"ר פישר, טמבור, שופרסל, מחלבות גד, פסטה נונה, ליסטרין, SC Johnson, פוד אפיל ועוד.


מימין לשמאל: חטיף של נוטלה, מוצרי אנטי אייג'ינג של ד``ר פישר ומי הפה של ליסטרין
מימין לשמאל: חטיף של נוטלה, מוצרי אנטי אייג'ינג של ד"ר פישר ומי הפה של ליסטרין

ולא רק הצרכנים מעידים על ההשפעה של הלוגו על הרכישות שלהם. לדברי הזוכים, לוגו מוצר השנה על האריזה מבליט את המוצר בקטגוריה שלו ויוצר אצל הצרכנים העדפה ורצון להתנסות בו. 


לדברי אבינועם ספיר, מנכ"ל טבע ישראל, הזכייה היא הבעת אמון של הצרכנים והכרה בפתרונות חדשניים. מנכ"ל תדיראן, משה ממרוד, אמר כי הזכייה היא תו שמשקף את אישור הצרכנים למהימנות וחדשנות המוצרים של החברה. מנהל אגף השיווק והדיגיטל של שופרסל, רונן בר שלום מחזק את דבריהם ומוסיף כי לוגו מוצר השנה יוצר בולטות על המדף, מסייע לצרכן לבחור במוצר הזוכה ומגדיל את המכירות.


בכיוון השעון: יוגורט עזים של מחלבות גד, עוגיות סנדוויץ' של מותג הבית של שופרסל והלזניה של פסטה נונה
בכיוון השעון: יוגורט עזים של מחלבות גד, עוגיות סנדוויץ' של מותג הבית של שופרסל והלזניה של פסטה נונה

מוצר השנה - בחירת הצרכנים
יותר מ-2,000 צרכנים ישראלים בוחרים מדי שנה את המוצרים והשירותים החדשניים והטובים ביותר בקטגוריות שונות. זאת, לאחר שאותם צרכנים התנסו במוצר בעצמם. התוצאות זוכות לכיסוי במדיה והזכייה בפרס מוצר השנה מהווה גם כלי שיווקי שמוכיח את עצמו. זוכי הפרס הם היחידים בקטגוריה שלהם שרשאים להשתמש בלוגו, למנף את הזכייה שלהם ולהעצים את המותג.
כתבות נוספות